מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאז ועד היום

אורי וסבתה, בפעילות הקשר הרב דורי
אסתר ופולו חברים ,קשר שהתחיל אז, 1967.
סיפור אהבה שהתחיל במלחמה

הסיפור שלי קשור למלחמת ששת הימים  5.6.1967

לפני שפרצה המלחמה, הייתה המציאות בישראל מתוחה מאוד. ב-7 לאפריל, אירעה תקרית בלחימה נגד סוריה שבמהלכה הפילו מטוסי צה"ל 21 מיגים של חיל האוויר הסורי. ב-22 למאי, נאצר הכריז על סגירת מיצרי טיראן לכלי שיט ישראליים, זה היה צעד נוסף להגברת המתיחות באזור …

בתקופה זו התבקשנו לחפור שוחות ולשים שקי חול על גדות השוחה .עבודה זו דרשה כוח פיזי רב. מי שהצטרף לעזור במשימה זו היה פולו (כיום בעלי) וחבריו. הם חפרו שוחה גדולה ורחבה בחצר בית הוריי וכל ערב עם האפילה ישבנו שם.

 אסתי ופולו

תמונה 1

כאן נרקמה לה האהבה החדשה והראשונה שלי עם פולו שהיה חבר הכי חמוד הכי בדרן, הכי חתיך והכי אהוב בחבורה. יש לציין שפולו נשאר כזה עד היום.

כיום פולו ואני הורים לשלושה ילדים מקסימים וחכמים. וזכינו להיות סבא וסבתא לשמונה נכדים חכמים יפים ומוכשרים.

הסרט שלנו

הזוית האישית

אסתר איטח: נהניתי מאוד להיות חלק מתכנית והדרת פני זקן ב"קשר הרב דורי" נהניתי יותר להיות במחיצתה של נכדתי, אורי המקסימה. אהבתי לחזור לכתלי ביה"ס ולהיעזר במורות המקסימות ויוי סלמון וטללית שאול פולק. היה טוב להיזכר באותם ימים שבהם היינו צעירים ואהבה גדולה שנרקמה לה בתקופת המלחמה אהבה שקיימת עד היום.

מילון

"עמל לחייר ונשהה "
פירוש הפתגם :תעשה טוב ותשכח ! הכוונה היא שתיתן ותעזור בסתר – אל תדבר על זה... יש לציין שפתגם זה ליווה את משפחתי בעבר, מלווה אותנו היום ומלווה את ילדיי היום וכבר רואים שגם הנכדים מיישמים ויישמו בעתיד בעזרת השם. זכור לי שהייתה תקופה בחיי ,כשאבי חלה ולא עבד ,ביתנו היה דל וחסר אמצעים ,משפחתי מנתה אז שתיים עשרה נפשות ... באותה תקופה ,כל מי שנכנס אלינו הביתה ,יכול היה לאכול מה שאכלנו. כל רעב שנכנס אלינו – יצא שבע 

ציטוטים

”"תעשה מה שטוב לך."“

הקשר הרב דורי