מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאוקראינה לארצות הברית

רבי שלום מזרחי שרעבי (הרש"ש)
המתקפה על "פרל- הארבור"
המתקפה על פרל - הרבור בהוואי

שמי עדינה יפת, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם אדל שרעבי ויחד מתעדות את סיפורי.
נולדתי בהוואי, בארצות הברית  בשנת 1948.
 
הסבים והסבתות שלי ברחו מאוקראינה, עקב הפוגרומים שהיו שם נגד היהודים, לאמריקה. הם הפליגו באניות בשנת 1906 לארצות הברית. במהלך מלחמת העולם השנייה, פוצצו היפנים את המקום שנקרא: "פרל הארבור" שבהוואי. הם תקפו עם מטוסים שבתוכם טייסים מתאבדים ופוצצו את האניות של חיל הים האמריקאי.
לאחר המתקפה על פרל הארבור, נכנסו האמריקאים למלחמה. התחילה מלחמה בין אמריקה ליפן וגייסו את אבי ועוד אנשים שהיו חשמלאים ואינסטלטורים לתקן את האניות ב"פרל הארבור" שבהוואי.
אבי היה כבר נשוי לאימי, כשהגיעו להוואי. הורי החליטו להישאר בהוואי גם אחרי המלחמה ואחרי כמה שנים אני נולדתי. אני נולדתי בשנת 1948, ואז הורי החליטו לחזור לאמריקה, כי התגעגעו למשפחות שלהם ורצו להראות את התינוקת שנולדה להם לכל המשפחה.
כשבגרתי, הכרתי באמריקה בחור ישראלי, תימני, שהיה דור שישי של הרש"ש הקדוש, הוא הרב שלום מזרחי שרעבי. התחתנו ובנינו עסק של תכשיטים. עבדנו מאוד קשה בשביל לבנות את המפעל ותמיד רצינו לבוא לישראל. אחרי מספר שנים עלינו לארץ וגרנו שלוש שנים בכפר חסידים. מכפר חסידים עברנו באיזשהו שלב לבני – ברק ומשם לירושלים. במהלך השנים נולדו לנו שמונה ילדים. לפני שלושים שנה התחתנתי עם הרב יוסף יפת, שאביו עלה מעדן שבתימן ואמו הייתה מרוקאית.
 
העשרה
המתקפה על פרל הארבור: "בוצעה על- ידי יפן בשנת 1941, במהלך מלחמת העולם השנייה. זו הייתה מתקפת פתע על המפרץ שבהוואי, שהיה בסיסו המרכזי של חיל הים האמריקאי. המתקפה הזו, היא שהביאה את ארצות הברית להיכנס למלחמת העולם השנייה ולתבוסתה של יפן. בתקיפת פתע זו, איבדה ארצות הברית- 12 ספינות מלחמה, 188 מטוסים ו- 2459 חיילים ואזרחים. הציבור האמריקאי, שהיה מפולג בדעותיו לגבי מידת המעורבות של ארצות הברית במלחמה באירופה, התאושש מהר מאוד מהלם המתקפה ב"פרל הרבור" והתאחד כולו סביב הקריאה לנקום ביפן, בהיטלר ובפשיזם".
הרש"ש:"הרב שלום מזרחי שרעבי- מגדולי המקובלים בדורות האחרונים. נולד בשנת- 1720 בעיר צנעא לאביו, רבי יצחק שרעבי. מחבר "פירוש השמ"ש" על כתבי האר"י ז"ל ו"סידור הרש"ש" עם כוונות התפילה. נפטר בשנת- 1777". ויקיפדיה  
תשע"ו

מילון

הרש"ש
הרב שלום מזרחי שרעבי- מגדולי המקובלים בדורות האחרונים. נולד בשנת- 1720 בעיר צנעא לאביו, רבי יצחק שרעבי. מחבר "פירוש השמ"ש" על כתבי האר"י ז"ל ו"סידור הרש"ש" עם כוונות התפילה. נפטר בשנת- 1777.

המתקפה על פרל הארבור
המתקפה על פרל הארבור הייתה מתקפת פתע יפנית על הבסיס האמריקאי בפרל הארבור שבהוואי, בבוקר יום ראשון, 7 בדצמבר 1941, במהלך מלחמת העולם השנייה. בתקופה זו נמצא בפרל הארבור בסיסו המרכזי של חיל הים של ארצות הברית באוקיינוס השקט. ויקיפדיה

ציטוטים

”כל מה שקורה בכלל ובפרט מסובב על - ידי השגחת הבורא.“

הקשר הרב דורי