מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאבק עם בני הנוער והסמים

סבתא שלי מתקשרת להורי התלמידים/ות
קרים
איך סבתא שלי עצרה התפשטות סמים בין התלמידים שלה בקיץ 1995?

שמי אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתי לריסה דרובוטי. סבתא לריסה נולדה בשנת 1954 לבית משפחת קאפוסטאן באוקראינה בעיר, חרקוב. סבתי עלתה לישראל בשנת 1990. סבתי הייתה באוקראינה מורה לתפירה בקולג' וסיפרה לי על אירוע  שהיה במסגרת עבודתה כמורה

מעשה שהיה כך היה

איך סבתא שלי עצרה השימוש סמים בין התלמידים שלה בקיץ 1995.

סבתא מספרת: "בקיץ בשנת 1995 נסעתי בהתנדבות לבית חופשה, בחצי האי קרים שבאוקראינה עם התלמידים מהקולג', שבו לימדתי תפירה. יצאנו כמורים מתנדבים ללוות את הקבוצה. למקום הגיעו תלמידים אחרים לא מבית ספרנו. הם היו באותו הגיל של התלמידים שלי והתחברו במקום עם התלמידים שלי.

התלמידים האחרים הגיעו רק ללילה אחד, לעומתנו, שהגענו לשם לחופשה לחודש שלם. אחרי ארוחת הצהריים הסתכלתי עם התלמידים האורחים החדשים והתחלתי לחשוד קצת בהתנהגות שלהם. הם ניסו להתחמק ממני והתנהגו בצורה מחשידה בסביבתי – כאילו הם שומרים סוד ממני!.

החלטתי ששווה לעשות בדיקה בחדרים שלהם. עשיתי בדיקה ומצאתי שתי שקיות גדולות מלאות בסמים מסוג מורפין וגם כן מזרקים מלאים בסם זה."

בשלב הזה סבתא עשתה תחקיר והתקשרה להורי התלמידים ודיווחה מייד על האירוע, שהסתיים ללא אסון.

סבתא שלי מתקשרת להורי התלמידים/ות שלה ומדווחת על "הברזה" שלהם מאחד השיעורים

תמונה 1

הזוית האישית

נסטיה ציגניוק מביאה את תיעוד סיפורה של סבתא שלה לריסה, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

חצי האי קרים
חצי האי קרים Outline Map of Crimea (disputed status).svg סימפרופולסימפרופול סבסטופולסבסטופולקרץ'קרץ'יבפטוריהיבפטוריהיאלטהיאלטהפאודוסיהפאודוסיהג'נקויג'נקויאוקראינהרו.ים אזובהים השחורחצי האי קרים (למפת רפובליקת קרים מוגדלת) חצי-האי קרים (באוקראינית Піво́стрів Кри́м, ברוסית Полуо́стров Кры́м) הוא חצי אי לחופו של הים השחור הממוקם בדרום אוקראינה, דרומית-מערבית לשטחה של הפדרציה הרוסית. במרץ 2014 הכריזה רוסיה על סיפוח חצי האי באופן חד צדדי, מהלך שלא הוכר על ידי הקהילה הבינלאומית.

ציטוטים

”סבתי עלתה לישראל בשנת 1990“

הקשר הרב דורי