מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לעלות לארץ או לא

תמונה שלי ושל סבתא וסבא שלי בבר מצווה
סבתא אן בת 12 (באמצע השורה הראשונה)
סיפור החיים של אן בנט

סבתא אן נולדה בשנת 1945 בקרקוב שבפולין. היא נולדה בסוף מלחמת העולם השנייה וההורים שלה הם ניצולי שואה. אבא שלה יעקב ספירא נולד גם בקרקוב והוא ואשתו מרילה ספירא הצליחו לשרוד את השואה. הם השתמשו בתעודות מזויפות של אנשים אחרים וכך ניצלו אך היו כמה פעמים שהנאצים היו ממש קרובים לגלות אותם. היה פעם שהם הסתתרו ביער בלי אוכל והם גנבו תפוחי אדמה ואוכל מהשדות כדי לשרוד. שאן הייתה בת שנה, המשפחה שלה והיא עזבו את פולין והם נסעו ברכבת לצרפת. הם הצליחו לקבל כרטיסים מהמנהיג של הקומוניסטים (הרוסים ששלטו באנגליה באותו הזמן).

המשפחה ניסתה להגיע לארץ אבל הבריטים לא הסכימו להם להיכנס, אז יעקב ספירא (אבא של סבתא) מצא עבודה באנגליה והמשפחה עברה לשפילד בשנת 1947 ואן כבר בת שנתיים. בשפילד נולדה אחות של אן, שירלי. כעבור שנתיים המשפחה עברה למנצ'סטר שם היא עברה את ילדותה עד גיל 18 ואז היא עברה ללמוד בבית ספר לרפואה. בגיל עשרים וארבע אן קיבלה תואר לרפואה והתחילה לעבוד בבית חולים בלונדון. שם היא פגשה את בעלה מייקל בנט שעבד איתה יחד באותו בית החולים. הם התחתנו בשנת 1972 והם גרו במנצ'סטר שם נולד יואל (אבא שלי). אחריי שנתיים, המשפחה עברה לסקוטלנד וסבתא אן וסבא מייקל עבדו יחד באותו בית חולים ובאותו מחלקה ובאותו החדר, שם נולדה בתם רחל. אחרי שנתיים, הם עברו שוב ללונדון ושם נולדה נעמי. כאשר אבא שלי יואל היה בן עשר, הם החליטו שזה הזמן לעשות עלייה לישראל וזה דבר שהם חשבו ורצו הרבה שנים. והשאר היסטוריה…

הזוית האישית

אני אישית מאוד התקרבתי לסבתא שלי היה לנו קצת זמן איכות ויש לי כבוד גדול שאני במשפחה הזאת. חשתי בהתרגשות ובכיף גדול מאוד.

מילון

מנצ'סטר
עיר בתוך אנגליה שממוקמת בצפון המדינה

הקומוניסטים
הרוסים ששלטו בפולין לאחר מלחמת העולם השנייה

ציטוטים

”הם החליטו שזה הזמן לעשות עלייה לישראל“

הקשר הרב דורי