מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לעלות ארצה ולהצליח בחיים

בתמונה אני, דודה שלי ואמא שלי בלונדון
דודה שלי כשהייתה קטנה עם סבא וסבתא שלי
סיפור החיים של דודה שלי

דודה שלי, סבטה כץ, נולדה בשנת 1961 בקזחסטן, באזור הדרומי של ברית המועצות לשעבר.

דודה שלי סיימה את בית ספר התיכון שקוראים לו "לנין". לפי סיפורה תקופת הלימודים בבית הספר הייתה טובה ומאתגרת עבורה. היא סיפרה שהייתה להם חבורת ילדים גדולה עם גיבוש חברתי לאורך שנים. היא מספרת שחווית החברות הייתה מאוד מרכזית וחשובה לה, עם הרבה פעילות במישור החברתי. יחד עם זאת תלמידים באותה תקופה השקיעו הרבה בזמן בלימודים בבית הספר. לפי מה שהיא סיפרה לי, תקופת בית הספר הייתה מאוד אהובה על דודה שלי. היא שומרת זכרונות טובים וחוויות על החברות עד היום הזה.

אחרי סיום בית הספר כולם התפזרו, חלק התקבלו ללימודים אקדמיים, חלק מהם התגייסו לצבא האדום. דודה שלי התקבלה לבית ספר לרפואה שם למדה שש שנים. לימודי הרפואה היו קשים אבל מאוד מעניינים. דודה שלי סיפרה שבזמן הלימודים היו לה כמה סיפורים מעניינים ומצחיקים. הנה אחד מהם:

בשנה השלישית ללימודי רפואה היה קורס במקצוע כירורגיה. קבוצת הסטודנטים שדודה שלי למדה איתה נכנסו לחדר טיפולים וצפו בטיפול רפואי מסוים. מרוב פחד דודה שלי התעלפה ונפלה. הפרופסור שלימד אותה אמר לה שאין לה סיכוי לעבור את המבחן במקצוע הזה כי לא ייתכן שרופא לעתיד יתעלף מזה שיראה דם. היא פחדה מאוד להיבחן על ידו והייתה מאוד לחוצה לקראת המבחן. למזלה היא נבחנה על ידי מישהו אחר ורק בזכות זה היא עברה את המבחן.

בתום הלימודים היא חזרה לעיר של המשפחה שלה והתחילה לעבוד כרופאה. באותה תקופה היא התחתנה ונולדה לה הבת הבכורה ששמה אלינה. דודה שלי עלתה לארץ בשנת 1991. היא עברה מבחן לקבלת רשיון לעבוד כרופאה בארץ ישראל. בהמשך היא עשתה התמחות בבית החולים הדסה ומאז ועד היום היא רופאה. בארך נולדה לה עוד ילדה שקוראים לה טל. בקרוב היא תלמד רפואה באוניברסיטה.

דודתי בצעירותה

תמונה 1

הזוית האישית

עלמא: היה מאוד כיף לשוחח על סיפורים מהעבר. אני מאחלת לדודה שלי שתישאר כמו שהיא. דודה שלי מאחלת לי שאני לא אפסיק להתעניין בדברים בעולם כי זה גם יעזור לי בעתיד.

מילון

כירורגיה
כירורגיה היא תחום ברפואה העוסק בריפוי מחלות, פציעות ומצבים רפואיים אחרים באמצעות ניתוח פולשני של גוף החולה. הכירורגיה מבוצעת לרוב בבתי חולים, אם כי כיום הולך וגדל מספר הניתוחים המבוצעים במרפאות ואשפוזי יום. העוסק בכירורגיה קרוי כירורג או "רוֹפֵא מְנַתֵּחַ". הניתוחים מבוצעים בשיטה סטרילית, שמטרתה למזער את הסיכון לזיהומים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

” למדתי שיש הרבה מאוד ידע בעולם “

הקשר הרב דורי