מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לעלות ארצה בכל מחיר

טלי וכפיר
טלי אביגיל וכפיר
בשדה תעופה ללא אישור מעבר

שמי טלי, נולדתי בשנת 1934, יש לי שלושה אחים וחמש אחיות. נולדתי שלישית במשפחה.

כשהייתי קטנה אהבתי לשמוע את השירים של הזמר איברהים. אני אוהבת לבשל פירשקה ועוד. הייתי בבית ספר עד האוניברסיטה, באוניברסיטה למדתי כימיה על צבעים. במקום להיות בצבא המשכתי ללמוד כימיה. הכרתי את בעלי בחתונה שלי כי פעם אצלנו היה אסור להכיר את החתןכלה לפני החתונה.

בגיל 40 אני ומשפחתי (בעלי, שתי בנות ושני בנים) הלכנו לשדה התעופה ברוסיה ושם המשטרה לא נתנה לי לעבור, למשפחתי כן נתנו לעבור. התעצבנתי מאוד. בתחנת המשטרה השוטרים אמרו לי שאין לי אישור מעבר לארץ ישראל. הלכתי למנהל שלי והוא הודיע לי שהוא לא נתן ולא ייתן לי אישור, כי הוא לא רוצה שאני אעזוב את העבודה, ושכולם אוהבים אותי במקום בו הייתי. עניתי לו שהוא לא יכול לעשות לי את זה, שהוא חייב לתת לי אישור מעבר לארץ ישראל. הפכתי לו את כל המשרד מרוב כעס ואכזבה. אז המנהל שלי ענה לי שההתנהגות הזו לא מתאימה לי, שאני אדם אינטליגנטי ושאפשר לפתור זאת בצורה רגועה. אבל אני לא הקשבתי לו בסופו של דבר הצלחתי לשכנע אותו לתת לי אישור מעבר לישראל. הצטרפתי למשפחתי בישראל.

כשבעלי נפטר בתי, שהיא עורכת דין, לקחה אותי יחד איתה לגור בעמינדב. מאז אני בעמינדב. כיום אני בת 85, אם לארבעה ילדים.

הזוית האישית

טלי אישייב השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי כפיר ואביגיל צור. התכנית נערכה בבית הספר עין הרים בעין כרם, התשע"ט.

מילון

כימיה
היא ענף במדעי הטבע העוסק בהרכב החומר, מבנהו, תכונותיו והשינויים החלים בו במהלך אינטראקציה עם חומר אחר.

ציטוטים

”אתה חייב לתת לי אישור מעבר לישראל“

הקשר הרב דורי