מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

למרות הקשיים לא מוותרים

ירדנה והודי'ה במהלך תיעוד הסיפור
העלייה מתימן
סיפורה של ירדנה

סיפור חייה של ירדנה

שמי ירדנה פורטל, נולדתי בשנת 1955, בישראל בעיר רחובות. נולדתי להורים יוצאי תימן אשר עלו לארץ בשנת 1949, בעליית "מרבד הקסמים". היינו שבעה אחים, שני בנים וחמש בנות, אני השישית במספר.  המצב הכלכלי היה קשה, אבל זה היה מאוד טבעי, כי לכולם לא היה… לא ראינו משהו אחר, גם לא ביקשנו יותר מדי. האחים עבדו ואחיותיי למדו וגם עבדו, כדי לעזור להוריי.

כאשר הייתי בת 4, אבי נפטר וכל הנטל היה על אימי ועל אחיי. כאשר גדלתי, הבנתי שאנחנו במצב כלכלי שונה מאחרים. למרות כל הקושי, סיימנו לימודים בהצלחה רבה עם מקצוע ביד, שזה היה מכובד מאוד. מכאן המצב הכלכלי החל להשתפר.

אני למדתי מחוץ לרחובות, בעיר תל אביב. המרחק היה קשה לי. מכיוון שבאותה שנה פרצה מלחמת יום כיפור, נאלצתי לעזוב את הלימודים בסמינר. התחלתי לעבוד בעיריית רחובות במחלקת הנדסה. עבדתי 25 שנה, בעירייה במחלקות שונות. בכל מחלקה, העשרתי את הידע הכללי שלי. היום אני מרגישה שיש לי הרבה ידע בנושאים שונים כמו הנדסה, משפטים, פניות ציבור כוח אדם וכדומה…

בשנת 2000, יצאתי לפנסיה כאשר הייתי בת 45, מאז הרגשתי שהרצון העיקרי שלי הוא לתת לילדים שלי את כל מה שאני יכולה. זאת כפיצוי על מה שלא הספקתי לתת להם כאשר היו קטנים, מפאת העבודה האינטנסיבית בעירייה. אני שמחה שיצאתי בגיל צעיר לפנסיה שיכולתי לדאוג לילדיי, למשפחה הקרובה והמורחבת וגם לעצמי. בשנים הראשונות לפרישה, טיפלתי בנכדיי האהובים.

 

הזוית האישית

ירדנה: כיום, אני מרגישה שאני רוצה לתת לנפש. לכן, נרשמתי לפרויקט "כתת ותיקות". אני באה לכאן בשמחה ובמרץ. אני מעשירה את הידע הכללי שלי ונהנית מהקבוצה המדהימה ובמיוחד מרכזת הפרויקט עדנה. כאשר אני חוזרת הביתה, אני מלאה באנרגיות חיוביות ושמחה על קיום הפרויקט.

שמחתי להכיר מקרוב את הודיה. תלמידה צנועה ענווה וחכמה עם הרבה סבלנות. יישר כוח על היוזמה הברוכה

הודיה: במהלך העבודה עם ירדנה למדתי להכיר אותה מקרוב וגיליתי אדם שעבר הרבה בחייו ואדם מאוד חזק שלא נתן לעצמו להישבר מקשיים.

מילון

עליית "מרבד הקסמים"
מבצע על כנפי נשרים הוא השם שניתן למבצע העלאתם של יהודי תימן ויהודי עדן לארץ ישראל כחלק מעליות חיסול גלויות בשנים 1949 ו-1950. המבצע כונה כך מתוך ספר שמות, פרק י"ט, פסוק ד': "ואשא אתכם על כנפי נשרים, ואביא אתכם אלי". ויקיפדיה

ציטוטים

”"לא הביישן למד"“

הקשר הרב דורי