מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

למרות הקשיים החיים עוד ממשיכים

פנינה ושלו
תמונה של התחביב של פנינה
מי אני? מה עשיתי בחיי? מה התחביבים שלי?

שמי פנינה,נולדתי בבגדד שבעירק. עליתי לארץ בשנת 1950 עם הורי ושלושת אחיי,
בשנה הראשונה שלי בארץ אני הייתי בת חמש. זיכרון ילדות שלי מאותה תקופה, באותה שנה, היה חורף קשה. ירד גשם חזק מאוד, אנו היינו במעברה גרנו באוהלים. לילה אחד ירד גשם חזק מאוד עם רוח חזקה. הרוח החזקה טלטלה את האוהל שלנו. האוהל עף ונשארנו בגשם, ללא קורת גג, תחת כיפת השמיים. מיד באו נציגים מהממשלה ולקחו את כל הילדים מהמשפחות והעבירו אותנו הילדים לקבוצות שונות שהיו מסביב למעברה.
אחרי כמה דקות אבי הגיע לבקר אותנו, אחרי הביקור אמרתי לו שאני רוצה לחזור הביתה. הוא ענה לי שאני לא אוכל לחזור הביתה מהסיבה שאין לנו בית (פעם זה היה אוהל). הוא שיכנע אותי לא לחזור, הוא הראה לי את גגות הבתים בקיבוץ  (שהגגות היו רעפים). הוא אמר לי שזה בגלל הרוח. אני האמנתי לו ולבסוף לא חזרתי איתו ונשארתי בקיבוץ. 
חלפו השנים וכשמלאו לי 18 שנים, נישאתי, הקמנו משפחה ונולדו לנו 4 ילדים. בגיל 34 התאלמנתי ונותרתי עם 4 ילדים בגילאי 14,13,11 ו-8. התמודדתי לבדי עם גידול וחינוך ילדיי. למרות הקושי, ראשי תמיד היה מורם וגאה ביכולות שלי לקדם את ילדי ואת עצמי.  
 
סבתא בגימלאות
כיום אני סבתא ל-12 נכדים ואני הכי מאושרת בעולם. אני אוהבת לארח את כל ?משפחתי. אני מארחת אותם בכל חג ובכל הזדמנות שיש לי. אני נוהגת לבשל להם, מאכלים מבית אמא, כך שומרת על המסורת של בית אמא.   אני מבשלת, לדוגמא: פצ'ה, קובה אדומה, סלונה מדגים, עלי גפן ממולאים בבשר, קובה מאורז. את כל המאכלים אני מבשלת באהבה ובכמות גדולה.
תחביב נוסף, אני גם אוהבת מאוד מלאכת יד. אני אוהבת ליצור תכשיטים וכלי זכוכית. לאחרונה העברתי
חוג לתכשיטים בהתנדבות.
 
תמונה 1
 כלי זכוכית אותו יצרתי

מילון

מעברה
מחנה עולים או יישוב קליטה

ציטוטים

”" תחת כיפת השמיים"“

הקשר הרב דורי