מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

למדנו להתפלל את הברכות, מבלי להבין את השפה

רון לי ונכדתו עדי
רון לי בילדותו באנגליה

שמי רון לי . נולדתי בלונדון בשנת  1942. בילדותי הלכתי כל ערב ל"חדר"  וכל שבת לבית כנסת. מגיל 7 עד 13 למדנו  לקרוא עברית  ולהתפלל את הברכות, מבלי להבין את השפה. ב-1947 אחותי אדל נולדה והיום יש לה בן ובת.
הייתה לנו קופסא של הקק"ל  ב"חדר"  ותרמנו מדי פעם כסף קטן למען נטיעת עצים בארץ ישראל וזה בעצם היה הקשר היחידי שלי עם מדינת ישראל. בבית לא דיברו בכלל  על מדינת ישראל.
בגיל 22 החלטתי לבוא לארץ  למשך שישה חודשים לקיבוץ. בקיבוץ למדתי עברית באולפן חצי יום, ועבדתי חצי יום. בסיום האולפן, החלטתי לראות  את החיים בתל-אביב.  בשנת 1965, ביום העצמאות, ראיתי מצעד צה"ל בדרך חיפה ושם הציגו כלי נשק של הצבא ומטס של חיל האוויר. מצאתי עבודה ושכרתי דירה עם חבר  ונשארתי עוד שנתיים וחצי ונהניתי.
בגיל 25 התחתנתי עם בחורה ישראלית וחזרנו לאנגליה למשך שש שנים. בשנת 1971 נולדה לנו בת וקראנו לה קארן. עלינו לארץ כחודש לפני מלחמת יום הכיפורים,  בשנת 1973, וקנינו דירה בבת-ים. בגיל 33 התגייסתי  לצבא, ועשיתי חצי שנה טירונות בחיל התותחנים. מאז כל שנה עשיתי מילואים עד גיל 51.
בארץ נולד לנו בשנת 1973 בן בשם אייל. אני גר בבת-ים עד היום ויש לי שלושה נכדים מקסימים.
 
בשנת תשע"ג השתתפתי עם נכדתי עדי בתכנית הקשר הרב דורי –  מזקנים אתבונן.

מילון

קופסה של קק"ל
קופה שעמדה במוסדות וקהילות יהודיות בעולם ואליה תרמו יהודים כספים לקרן הקיימת, כדי שישמשו לקניית אדמות וליישוב ארץ ישראל על ידי יהודים

ציטוטים

”כל שנה עשיתי מילואים עד גיל 51.“

הקשר הרב דורי