מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לימודי במשך השנים

סופרת הסדרה היתה המורה שלי לציור
כשסיימתי כיתה ח' הלכתי למוסד חקלאי בן ציון מוסינזון

עליתי לארץ באוניה מרומניה בגיל 3 ונשלחנו למעברת אבן יהודה שם גדלתי באוהל. הייתי בת יחידה. אמי נפטרה באסון במעברה ואבי התחתן עם אלמנה שבעלה נהרג בשואה על ידי הנאצים והייתה לה ילדה יותר גדולה ממני ב-7 שנים. הייתי בכיתה ב' ועברנו לגור ביפו.

ביפו היו לי מורים מדהימים, בהם המורה האגדי אליעזר גוטנטג שבזכותו אני יודעת אנגלית, והוא היה המורה שלי גם לטבע. בשיעורים חופשיים היה מקבץ כמה כיתות והיה מספר סיפורים שונים בהיסטוריה ובמדע (כמו על חיי מרי קירי). המורה למוזיקה שלנו היה אריה לבנון שהפך למלחין גדול.

מיפו עברנו לפתח תקווה, שם הייתה לנו מורה לציור בשם תמר בורשטיין לזר, שכתבה את "קופיקו". בחלק משיעורי הציור שמענו את הסיפורים שלה. בבית הספר היסודי הייתי בכיתה שהמורה לימדה אותנו מ-א' ועד ח' כולל את הבן שלה ואם היה רעש היא הייתה מושכת לו את האוזן והכיתה הייתה נרגעת. בבגרותו הוא נעשה למנהל נמל התעופה והוא נתן לה את ילדיו כדי שתמשוך להם באוזן וגם הם יהיו מוצלחים בלימודים.

כשסיימתי כיתה ח' הלכתי למוסד חקלאי בן ציון מוסינזון, לשם הגיעו תלמידים שהגיעו לארץ ללא הוריהם ושם למדנו מהן חברות ועזרה הדדית בין הילדים ואיך להיות עצמאיים. בסיום הלימודים הלכתי לצבא לחיל האוויר והיה לי שירות מאוד מאוד מעניין וחשוב.

 

מילון

מעברה
מַעְבָּרָה, או בשם הרשמי "יישוב קליטה", הייתה יישוב זמני, במדינת ישראל בשנות ה-50.

ציטוטים

”הייתה לנו מורה לציור בשם תמר בורשטיין לזר, שכתבה את "קופיקו".“

הקשר הרב דורי