מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לימודים בצריף

זכרונות מתקופת בית הספר היסודי ברמת ישי

למדתי כיתה א' בצריף שהיה ממוקם על יד מה שמכונה כיכר רבין כיום ברמת ישי. רוב הילדים בכיתה היו עולים חדשים שעדיין לא דברו עברית. כל מחברת הייתה גזורה לשניים, וכתבנו רק בעפרונות מכיון שאז עדיין לא היו עטים. למדנו יחד את המקצועות חשבון, עברית, מולדת וטבע. את שיעורי הטבע למדנו בשדות. מולדת וחשבון למדנו בכיתה עם ספרים, כאשר חשבון למדנו בעזרת אביזרים להמחשה כמו: לחם ואביזרים אחרים.
 
 אני זוכרת שבכיתה א' קבלנו לבנייה ולחמנייה לארוחת בוקר. מכיתה ב' קיבלנו רק שוקו שהתורנים היו מביאים ממטבח ששוכנת בו המועצה. את הכיתות ג' ד' למדנו בבניין המועצה וכיתה ה' למדנו בבניין שהיה פעם המועדון והספרייה של רמת ישי . למדנו יחד שלוש כיתות. בכיתה ה' היו תשעה ילדים, בכיתה ו' היו שבעה ילדים ובכיתה ז' היה ילד אחד .   
אני זוכרת גם את ההכנות לחופשת הפסח. חודש לפני פסח הילדים היו יוצאים לקרובים ולשכנים, כאשר ברשותנו שקיות. היינו מסתובבים ביניהם ואומרים להם שבאנו להודיע שיש להתכונן לחג פסח, וכל משפחה שבאנו אליה נתנו לנו עוגיות וממתקים. שבוע לפני פסח אמא היתה מנקה חדר ועוד חדר ואמרה לנו: "ילדים! אסור להיכנס לחדרים האלו עם דברי חמץ". יומיים לפני פסח אמא ניקתה, אפתה ובישלה לפסח ואנו הילדים היינו צריכים לאכול מחוץ לבית. 

מילון

רמת ישי
מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל, השוכנת בצפון עמק יזרעאל על כביש טבעון-נצרת

ציטוטים

”את שיעורי הטבע למדנו בשדות“

הקשר הרב דורי