מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לימודים בבית הספר החקלאי נהלל

בית הספר החלקאי נהלל
סבתא לאה כשהייתה חיילת
על החיים בפנימייה

סבתא שלי, לאה שרון, למדה בבית ספר תיכון "נהלל" במסגרת פנימייה. בבית הספר היא הכירה חברים ממקומות שונים בארץ ועבדה ברפת.

בית הספר החקלאי בנהלל נוסד על ידי חנה מייזל שוחט בשנת 1923, שנתיים לאחר הקמת המושב. על תולדותיו המרתקים של בית הספר אפשר לקרוא באתר בית הספר.

התמונה שבראש הסיפור היא מאוסף ארכיון הכנסייה האוונגלית של וירטמברג בשטוטגרט, כפי שמוצג באתר מדברים עברית.

תמונה 1

הסיפור שלנו מתחיל בשנת 1969 – השנה שבה לאה הגיעה לראשונה לפנימייה שבבית הספר התיכון החקלאי "נהלל".

בגיל 13, עם סיום בית הספר היסודי, היא רצתה ללמוד במסגרת פנימייה והוריה רשמו אותה לבית הספר החקלאי "נהלל". נערכו מבחני כניסה לבית הספר וכאשר לאה נכנסה לראשונה למקום היא נדהמה ממספר התלמידים שהגיעו מכל רחבי הארץ ומהנוף המדהים שנשקף מהמקום.

במסגרת הלימודים בבית הספר התלמידים עבדו במשך חצי יום ולמדו חצי יום. היו ימים שבהם עבדו בבוקר ולמדו בצהריים והיו ימים שלמדו בבוקר ועבדו בצהריים.

במסגרת העבודה התלמידים למדו והאכיל את הפרות והעגלים ולאה רצתה מאוד לעבוד רק ברפת. לעגלים היה בקבוק כמו של תינוק. התלמידים למדו לנקות את הרפת ולחלוב ידנית ובמכונה.

לאה הייתה מקובלת חברתית ומאוד פעילה במסגרת התרבותית (החגים, קבלת שבת, טקס סיום השנה ובהצגות). חבריה הקרובים ביותר היו: הרצל, ערן, אבי, ציפי, מזל, דיצה, פנינה ושרה.

אחת לחודש התלמידים יצאו לחופש ולביקור בבית. המקצועות שלמדו היו דומים למה שלומדים היום. לאה לא כל כך אהבה ללמוד, אבל הייתה תלמידה טובה. החברה יותר העסיקה אותה. וכך חייתה בפנימייה.

היום לומדים בבית הספר למעלה מ-1500 תלמידים. 400 תלמידים מתחנכים בפנימייה ובאקדמיה(מבנה לספורטאים צעירים) וביניהם חניכי נעל"ה (נוער עולה לפני הורים), חניכים יוצאי אתיופיה, דרוזים, צ'רקסים וצברים.

הזוית האישית

היה כיף לשתף פעולה יחד

מילון

רנדומלי
אקראי ללא סדר

ציטוטים

”תעשה מה שאתה רוצה ואל תנסה לרצות“

הקשר הרב דורי