מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לימדתי באוניברסיטה אנגלית, אסטונית ופינית

קבוצת הקשר הרב דורי
בית הכנסת הישן בטרטו אסטוניה
אהבתי את עבודתי בהוראה

לאה חיות מספרת:

נולדתי באסטוניה למשפחת פרופסורים. עליתי לפני ארבע שנים, בשנת 2003 מאסטוניה. אני ושתי בנותי.

"רפובליקת אֶסְטוֹנְיָה, היא מדינה בצפון-מזרח אירופה שבעבר הייתה חלק מברית המועצות. אסטוניה גובלתבמערב בים הבלטי, בצפון במפרץ פינלנד, במזרח ברוסיה ובדרום בלטביה. היא נמנית עם המדינות הבלטיות,יחד עם לטביה וליטא."

על הקהילה היהודית באסטוניה תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור : יהדות אסטוניה

מוזיאון יהדות אסטוניה ומשרדי קהילת יהודי אסטוניה בטאלין

תמונה 1

בשנות ילדותי עסקתי בהתעמלות אמנותית במשך שלוש שנים. התחביב שלי היה לשחק בבובות, בעיקרבדמויות של תינוקות. בגן למדתי אנגלית, רקדתי, שחיתי בבריכה.

שפת האם שלי היא רוסית , אני דוברת שפות נוספות : אנגלית, אסטונית ,פינית ומעט עברית. את השפההפינית למדתי, כשלימדתי סטודנטים מפינלנד. באסטוניה לימדתי באוניברסיטה ובתיכון אנגלית, אסטוניתופינית. אהבתי את עבודתי בהוראה. אני מתעניינת במדע ובפסיכולוגיה של הילדים המתבגרים.

אני גרה היום בבת-ים, הבת הגדולה בת 16 ששמה לוסי , הבת הקטנה בת 15 ששמה מירי.

משוב של לאה חיות:

"מאוד רציתי ללמוד איך להשתמש באינטרנט כדי להיות אישה מודרנית. לכן הצטרפתי לתכנית הקשר הרבדורי באולפן שרת, יש לי מחשב ועתה אדע גם להשתמש בו.

 תמונה 2

תכנית הקשר הרב דורי באולפן "שרת" בת-ים, מורה מובילת יהודית נוטע.

התכנית התקיימה במסגרת המחויבות האישית: בתי – הספר התיכוניים : "בית וגן", "חשמונאים", "רמות" סיפורי המשתתפים , עולים חדשים תועדו בחוברת "מסעות חיינו". 2006-2007 תשס"ז

מילון

אסטוניה
רפובליקת אֶסְטוֹנְיָה (באסטונית: Eesti Vabariik) היא מדינה בצפון-מזרח אירופה שבעבר הייתה חלק מברית המועצות. אסטוניה גובלת במערב בים הבלטי, בצפון במפרץ פינלנד, במזרח ברוסיה ובדרום בלטביה. היא נמנית עם המדינות הבלטיות, יחד עם לטביה וליטא.

ציטוטים

”אהבתי את עבודתי בהוראה.“

הקשר הרב דורי