מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לידה בזמן מלחמה

סבתי ואבי בילדותו
מלחמת ששת הימים
סבא מגויס במלחמת ששת הימים, בזמן שסבתא יולדת

רחל הררי משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתה מיקה הררי. רחל מספרת למיקה את סיפורה על הלידה בזמן המלחמה.

רקע – מלחמת ששת הימים

"מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר – ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה". (ויקיפדיה).

סבתא מספרת:

במלאות 50 שנה למלחמת ששת הימים אספר את הסיפור הפרטי שלי. וכך היה, הייתי בהיריון בחודש התשיעי כפרצה מלחמת ששת הימים.

את בעלי גייסו לצבא ואני נשארתי לבד בבית עם ילד בן שלוש. בתאריך 5.6.1967 בבוקר, ירדנו למקלטים, פחדתי מאוד והייתי רק עם השכנים. בלילה היו לי צירי לידה ובקושי נמצא רכב שיעביר אותי למחלקת היולדות בבלינסון.

הגעתי לבית היולדות ולאחר כמה שעות נולד בן, קראנו לו – עמיחי (משמעות השם – העם שלי חי) וכיום עמיחי הוא בן 50. בעלי היה מגוייס במלחמה ושלחנו מברק לצבא  כדי שיודיעו לבעלי, אך לא ניתנה לו חופשה.

בני המשפחה ששמעו על הלידה, היגיעו ועזרו לי.  אחותי ואימי נשארו לעזור לי עד שבעלי  חזר הביתה, ולו כמובן היתה הפתעה.

ארגנו מהר את ברית המילה. טקס ברית המילה התקיים בבית. לא היגיעו הרבה אנשים, חלק גדול לא יכלו להגיע כי רובם היו עדיין מגוייסים לצבא בתקופת המלחמה.

סבתי עם אבי כילד

תמונה 1

הזוית האישית

מיקה הררי: ממש נהנתי לשמוע על הסיפור כי זה דבר משמעותי שקרה לסבתא שלי ועל הדרך זה גם לימד אותי הרבה על משפחתי ועל תקופת מלחמת ששת הימים.

מילון

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר - ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה.

מברק
הודעה מידיית

ציטוטים

”עמיחי נולד במלחמת ששת הימים קראנו לו עמיחי: עמי חי“

הקשר הרב דורי