מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לזכרו של אחי והחיים שאחרי…

שחר ושחר דורלדור
אני מימין, אימי ז"ל ואחי ז"ל
הוא שרת בגדוד ההנדסה 229 במלחמת יום-הכיפורים.

שמי שחר בן עזרא,

רוצה לספר את סיפורו של אחי השפיע רבות על כל בני ביתנו.

אחי, יוסף, בן מזל ועזרא ז"ל, נולד בשנת 1941 בבגדאד שבעיראק ועלה לארץ עם אמא בשנת 1950.

הוא סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי ממלכתי-דתי בשבות-עם ובבית-הספר התיכון בבני-ברק. יוסף נולד להוריי שהיו בעלי אמצעים. כשהיה בן שבע נפטר אבינו והמשפחה נותרה כמעט ללא אמצעי קיום.

במאמצים רבים הצליחה אמא לעלות לארץ עם חמשת בניה.

בארץ ידענו סבל רב בשנים שהתגוררנו במעברה. אולם יוסף התגבר על הקשיים בבית והשקיע את זמנו בלימודים. את לימודיו בבית-הספר היסודי סיים כתלמיד מצטיין וגם בבית-הספר התיכון זכה בציונים מעולים בכל המקצועות. הוא היה צעיר רב-מרץ ופעלתן, אוהב חברה ורבים היו חבריו וידידיו.

יוסף, אחי, גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1959 והוצב לחיל ההנדסה. הוא השלים קורס חבלה וקורס מש"קי חבלה ומונה מפקד ביחידת חבלה משוריינת. הוא היה חייל ממושמע, מפקד מעולה, מסור לחייליו ונאמן למפקדיו. הוא שרת בגדוד ההנדסה 229 במלחמת יום-הכיפורים.

ב-29 באוקטובר 1973 היה יחד עם חיילים מגדודו על שפת האגם המר. אחי, יוסף בן עזרא ז"ל נכנס יחד עם חיילים מגדוד הנדסה 229 לטבול במימי האגם המר. בשעה 14:00 לערך החריד את האזור פיצוץ עז, ככל הנראה מוקש ימי שהיה בתוך האגם המר התפוצץ. גופותיהם של שישה חיילי הנדסה ושל הנהג מוניק נוימן ז"ל הוצאו מהמים אולם גופותיהם של יוסף בן עזרא ז"ל מגדוד ההנדסה ושל יוסף חזן ז"ל, שהיה מסופח לגדוד, לא נמצאו.

מאז האסון אמא לא התאוששה . כיום שני ילדיו של אחי ז"ל כבר סבים וסבתות והשולשלת נמשכת.

תמונה 1

המפגש שהוביל לחיים חדשים

אני ותקוה אשתי נפגשנו ליד קולנוע רמת גן הייתי עם חבריי. ראיתי בחורה יפה וניגשתי אליה והתחלתי לדבר איתה. נהגתי לגשת אליה כל פעם שראיתיה. לבסוף ביקשתי להיות חבר שלה. היא הסכימה להיות חברה שלי וכך פרחה האהבה ביניינו. יש לנו 3 בנות ו7 נכדים.

המסר שאני רוצה להעביר לדורות הבאים: בזוגיות טובה והדדית אפשר לחיות חיים טובים ולהקים דורות טובים ושמחים.

מילון

חבלה משוריינת
מטען חבלה מוסווה

ציטוטים

” בזוגיות טובה והדדית אפשר לחיות חיים טובים ולחנך דורות לאהבת הארץ “

”גופותיהם של יוסף בן עזרא מגדוד ההנדסה ושל יוסף חזן, שהיה מסופח לגדוד, לא נמצאו“

הקשר הרב דורי