מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לוע הארי

תמיר,גלעד,עילי ומר סולומון
סולומון כמלח במלחמת העולם השנייה
סיפורו של סולומון; מה- Navy seal עד העלייה לארץ ישראל

סיפורו של סולומון קנטור מתחיל בברוקלין, ניו יורק, בתאריך 12.3.1923 בבית בו יגדל להיות חייל בצבא האמריקאי. סולומון נולד למהגרים יהודים מממזרח אירופה, גדל והתחנך בבית ספר אמריקאי גנרי.

במהלך מלחמת העולם השנייה נקלעה מחלקה של יחידת אריות הים בה שירת סולומון למקרה אסון בזמן בדיקה וניסוי של פצצות/טילים בלב הים. האסון נגרם עקב התפרצות אש מאחת הפצצות כאשר האונייה שעליה נמצאה המחלקה הייתה קרובה מדי לאיזור הפיצוץ. למרבה המזל, סולומון לא עלה לאונייה זו עקב זאת שחש ברע מספר חודשים לפני כן. סולומון לא ידע על כך אלא רק לאחר עשר שנים, כאשר פגש אחד מחבריו לשירות הצבאי אשר סיפר לו מה אירע. שנה לאחר שהתגייס סולומון, סיים את שירותו הצבאי והלך אחר אהבתו לפרחים ופתח חנות קטנה בניו יורק.

סולומון נישא לראשונה בשנת 1950, הביא לעולם שני ילדים ולאחר כמה שנים נפרדו דרכיהם של השניים, זהותה של אשתו לא הוזכרה. סולומון ניהל את חנות הפרחים במשך שלושים שנה עד הגעתו לגיל פרישה. את אשתו הנוכחית הכיר בניו יורק ולאחר מספר ביקורים קצרים בארץ. בשנת 2019 החליטו השניים לעלות ארצה. סולומון חווה הרבה בחייו, אך בשל גילו המבוגר לא זכורים לו פרטים רבים.

הזוית האישית

תמיר, גלעד ועילי: החוויה הייתה מאוד אמוציונאלית, התרגשנו לשוחח עם אדם בעל עבר עשיר ששירת בצבא ארצות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה. נהנינו לראות את פניו הקורנות משמחה כאשר סיפר לנו אודותיו.

מילון

אריות הים
"אריות הים" (באנגלית: The United States Navy SEa, Air and Land, בראשי תיבות: SEAL) הוא שמה של יחידת כוחות מיוחדים המשתייכת לחיל הים של הכוחות המזוינים של ארצות הברית. יחידה זו מתמקדת בפעילות של לוחמה בטרור ובמשימות מיוחדות אחרות, וידועה בביצוע פעולות רבות ומגוונות במחציתה השנייה של המאה ה-20. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”התחביב שלי תמיד היה פרחים“

הקשר הרב דורי