מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לונה מתי עלית לישראל?

גוני - הנכדה של לונה, לונה וגלי חברתה
סבתא לונה עם משפחתה בטיול ברומא
סיפור העלייה!

לונה, מתי עלית לישראל?

לונה דננברג לבית משפחת בלום, בת 71, סבתא של גוני נולדה בשנת 1935 בבואנוס איירס שבארגנטינה. היא עלתה עם משפחתה לארץ בשנת 1983. לונה מספרת לגלי בן – צור וגוני דננברג (הנכדה) את סיפור עלייתם לארץ בשנות ה-80.

הסיפור מתחיל כך:

"אני ובעלי רצינו לעלות לארץ ישראל בגיל הנעורים, ההורים של שנינו אמרו לנו: "חכו קצת, תרוויחו כסף, תקימו משפחה ואז תעלו". התחתנו, עבדנו ולאט לאט באה מיירה הילדה הגדולה שלנו, אחר כך בא ארי וללא המתנה מרובה, הגיע יונתן. הילדים שלנו למדו בבית הספר היהודי הציוני ויצמן. בית הכנסת הרפורמי היה הייחודי באזור, ואחרי הצהריים הלכו ללמוד עברית, תנ"ך, גאוגרפיה, היסטוריה ועוד מקצועות שקשורים לישראל.

תמיד רצינו להגשים את חלומנו לעלות לישראל. בסוף שנת 1982 התחלנו לדבר על עלייה עם עוד שתי משפחות חברות שלנו משנים קודמות, כי חשבנו שלעלות ביחד יעזור לנו להתחזק. רוב המשפחה שלנו באה לישראל אחרינו.  נציגי הסוכנות היהודית אמרו לנו שכדי להישאר יחד כדאי לנו לעלות לקיבוץ. כבר בארגנטינה בדקנו איזה קיבוצים מוכנים לקבל משפחות עם ילדים. שלושה קיבוצים היו מוכנים לקלוט אותנו. השליחה בחרה לנו לבוא ולהתנסות בחיים בקיבוץ מסילות.

כך בתאריך 7.7.1983 הגענו ארצה לפרק החדש בחיינו.

הזוית האישית

נהנתי מהמפגשים עם סבתא לאורך השנה

 הקשר הרב דורי של לונה עם הנכדה גוני דננברג והחברה גלי בן צור

תמונה 1

 

מילון

הסוכנות היהודית
הוקמה - 1929. ועובדת למען החזרת יהודים לא"י והקמת ישובים ומוסדות חינוך בארץ.

ציטוטים

”"תמיד רצינו להגשים את חלומנו לעלות לישראל"“

הקשר הרב דורי