מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

להיות ילדה שהוריה משתייכים לדתות שונות

סבתא מגי והנכד רועי
חגיגת הכריסטמס (חג המולד) בהיותי ילדה
אמי גידלה אותי במסורת נוצרית, אבל הייתה מזכירה כל הזמן שאבא יהודי

שמי מגי מירדה. נולדתי בתאריך 22 בנובמבר 1955 בעיר שצ'צ'ין שבפולין.

אמא שלי יניה הייתה נוצרייה ואבי פנחס יהודי. אבי עזב אותי כשהייתי בת שנה וחצי, בשנת 1957 ועלה ארצה. אמי גידלה אותי במסורת נוצרית, אבל הייתה מזכירה כל הזמן שאבא יהודי. חגגתי חגים נוצריים. בגיל 21, בשנת 1976 חשתי כי הידיעה שאבי יהודי משפיעה עליי, וניגשתי אל הקהילה היהודית בעירי כדי לחגוג  חגים יהודיים.

בשנת 1975, התחתנתי עם נוצרי וילדתי ילדים. רפי נולד בשנת 1976 ודני בשנת 1977. בבית חגגנו את החגים הנוצריים (חג המולד, פסחא), אבל את ילדיי לקחתי גם לחגוג חגים יהודיים בקהילה היהודית שהייתה בעירי. כמו כן, נסענו  לחופשות ולקייטנות במחנה יהודי.

חגיגת הכריסטמס (חג המולד) בהיותי ילדה

תמונה 1

באוגוסט 1977 נפגשתי עם אבי ברומניה לאחר 21 שנה שלא התראינו יחד עם בני, דני, שהיה בן שלושה חודשים. אחרי שנה נפגשה כל המשפחה עם אבי ברומניה. בינתיים אבי עלה לארץ, ובשנת 1986 באתי לבקר את אבי בארץ. המפגש ריגש אותי מאוד, מפני שהיו לי מחשבות לעלות ארצה. בשנת 1987 נפטר אבי והוא קבור בבית העלמין בחולון.

בשנת 1991 עליתי עם שני ילדיי ארצה. בניי התחתנו עם נשים יהודיות. לכל בן שלושה ילדים. בארץ חגגנו חגים יהודיים יותר טוב מאשר בפולין, אבל במקביל אנו חוגגים גם את חג המולד כמו בפולין.

הזוית האישית

סיפורה של מגי תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר "בן צבי" בהרצליה, בסיוע המורה המלווה סיגל טיילור.

מילון

חג הפסחא
חג הפסחא הוא חג נוצרי המציין את תחייתו של ישו, על-פי האמונה הנוצרית, ביום השלישי לאחר שנצלב ונקבר בירושלים.

ציטוטים

”המפגש עם אבא ריגש אותי מאוד, מפני שהיו לי מחשבות לעלות ארצה. “

הקשר הרב דורי