מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לגדול בצל המלחמה בברזיל

מתעד העבודה, השני מימין עם יוסף ומשפחתם.
תמונה של המשפחה של יוסף, השלישי משמאל.
יוסף ברונז נולד בברזיל של מלחמת העולם השנייה. הוריו הגרו לברזיל לפני פרוץ המלחמה, בעוד משפחתו המורחבת נשארה בפולין ומרביתה לא שרדה את המלחמה.

יוסף ברונז, נולד בתאריך 22.6.1938, בריו דה ז'נירו, ברזיל, להורים אריה וחנה ברונז. הוריו היגרו בשנת 1937 לברזיל, ואחרי שנה הוא נולד.

בילדותו, משפחתו הייתה ענייה וחסרת אמצעים, אך זה לא הפריע לו להתנדב בתנועת הנוער "השומר הצעיר". אמו ושתי אחיותיו עלו בשנת 1937 לברזיל מפולין, מכיוון שהרגישו בעלייה בגילויי האנטישמיות באירופה. אביו, אריה ברונז, היגר לברזיל כבר בשנת 1933 כדי להתבסס שם ולהרוויח כסף, ואז בשנת 1937 שלח כרטיסי טיסה לשאר משפחתו שנותרה בפולין.

בילדותו, הוא חש במלחמה סביבו, אך לא ידע מה פשר הדבר. הוא לא ידע כי בני אדם נרצחים באכזריות רק בגלל דתם, והוא לא ידע כי מדובר במשפחתו המורחבת.

כשגדל והתחיל להתנדב בתנועת הנוער "השומר הצעיר", הוא החל להבין את פשר האירועים שקרו, וחיזק את המשיכה שלו לציונות ולארץ ישראל.

המשפחה של יוסף, (השלישי משמאל)

תמונה 1

בשנת 1963 הכיר את אשתו, ובשנת 1965 הם התחתנו והולידו 2 ילדים. כעבור 4 שנים, הוא ואביו החליטו לעשות עלייה, ולהתחיל להתבסס בארץ ישראל. לאחר שנה של מגורים באולפנה בהרצליה הם שלחו לאשתו ולשני ילדיו כרטיסי טיסה לישראל.

בשנת 1973 נולד להם ילד שלישי. הם מתגוררים בהרצליה, מאז שעלו ארצה, ועד היום.

יוסף ברונז

תמונה 2

לסרט התיעוד המלא

 

הזוית האישית

עידן ברונז, רותם הולצמן: נהנינו מאוד לעשות את העבודה על סבא של עידן ברונז. העבודה לימדה אותנו על שורשי המשפחה ועל הצד הברזילאי של מלחמת העולם השנייה. אנחנו ניקח מהעבודה את הזיכרון, תמיד לזכור ולהישאר מאוחדים וחזקים.

מילון

פרל הארבור
פרל הארבור הוא מפרץ באי אואהו, אשר בהוואי, מערבית להונולולו. חלק גדול מהמעגן ומהאדמות שסביבו הוא בסיס מים עמוקים של הצי האמריקני המאכלס את מפקדות צי האוקיינוס השקט של ארצות הברית.

ציטוטים

”"שלא נשכח לעולם, שנהיה חזקים ומאוחדים"“

הקשר הרב דורי