מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לא ידענו שהגענו לנס ציונה

זהר, מרי וגיל
מרי בצעירותה
היה שדה שכולו עשבים ואז מי שהביא אותנו החליט שנקים אוהלים.

אני ילידת עיראק עליתי ארצה עם משפחתי בשנת 1950, עלינו בשער העלייה, אחרי כמה ימים לקחו אותנועם משאיות והגענו באמצע הלילה למעברת נס-ציונה אך לא ידענו שאנחנו בנס-ציונה.

מעברת נס ציונה: "נס ציונה הוקמה בשנת 1883 כמושבה יהודית במסגרת העלייה הראשונה והוכרזה כעירבשנת 1992. בתחום השיפוט של …. ובמקום הוקמה גם מעברה לעולים ממדינות שונות ובעיקר מעיראק.במהלך שנות ה-50 קלט היישוב עולים מצפון אפריקה ואירופה. ובמקום הוקמה גם מעברה לעולים ממדינותשונות ובעיקר מעיראק."

כשהגענו באמצע הלילה לא היה לנו איפה לגור כי היה שדה שכולו עשבים ואז מי שהביא אותנו החליט שנקיםאוהלים. ואז התחלנו לנקות את השטח, היה מול השטח מכון למדע ואז השומר יצא לקרתנו ועזר לנו להקים אתהאוהלים. ואז התחלנו חיים חדשים באוהלים, ובאותו הזמן ירד גשם חזק מאוד ואפילו ירד שלג בתל-אביב !

תמונה 1
החיים היו קשים מאוד כשגרנו באוהלים הכל השתבש לנו מאז העלייה… ואז אחרי זה התחלנו להתמקם.

לאט-לאט התחלנו להתאקלם מחדש בארץ ישראל. לאחר שהתאקלמנו הכרנו זוג שנקשר אלינו, אל המשפחהשלי. לזוג הזה לא היה ילדים ואז הם נהיו חברים טובים של ההורים שלי והם עזרו לאבא להשתקם כי היינומשפחה גדולה ועזרו לאבא למכור ירקות, כדי שיוכל לפרנס את המשפחה היינו בקשר אתם עד ימיהם האחרונים.

כיום, אני גרה לא רחוק מנס ציונה, בראשון לציון. אני מגיעה ליפו לפעילויות במועדון שבו יש לי חברות והשנה,נהניתי ללמוד עם התלמידים בבית הספר לעבוד על המחשב.

תשע"ד

מילון

עזרה הדדית
אנשים עוזרים אחד לשני, כל אחד כמה שיכול

מעברת נס ציונה
נס ציונה הוקמה בשנת 1883 כמושבה יהודית במסגרת העלייה הראשונה והוכרזה כעיר בשנת 1992. בתחום השיפוט של .... ובמקום הוקמה גם מעברה לעולים ממדינות שונות ובעיקר מעיראק.

ציטוטים

”הכרנו זוג שנקשר אל המשפחה שלי. לא היו ילדים והם עזרו לאבא להשתקם“

הקשר הרב דורי