מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לאלג'ירים האוכל הכי טוב בעולם

יוסי והתלמידים
יוסי אלבז במפגש הקשר הרב דורי
סיפור העלייה של יוסי מאלג'יר

יוסי נולד בשנת 1955 באלג'יריה שם גדל עד גיל שנה.
 
אמו עליזה: נולדה באלג'יר ועברה מאלג'יר לצרפת ומצרפת לישראל. אביו יחאיל נולד באלג'יר. משפחתו והוא עלו לארץ לעיר אשקלון בשנת 1956.
 
מאשקלון עברה משפחתו של יוסי למעברת פרדס רוזנבלום, בגבעת שמואל בשנת 1969.
 "זו הייתה שכונה של צריפים רעועים, ממש בגבול הפרדסים וביניהם, אותם פרדסים שהיו בשפע בפתח תקווה וסביבותיה. מי שרצה להגיע לפתח תקווה ברגל, פשוט חצה את הפרדסים, לכיוון מזרח,  חלף על פני נווה עוז, וכפר גנים ודי. השכונה היתה בפרוורי גבעת שמואל, והילדים שהלכו לבית הספר שהיה על `הגבעה` חלפו יום יום בדרכם גם את מגדל המיים, ונאלצו להקיף אותו כי כבר אז היה  בסכנת התמוטטות , והיה מוקף גדר תיל. 
כמעט שישים שנה חלפו מאז."
 וכך נראה המגדל היום , מקושט ומטופח , וגם הגינה לידו נראת טוב.

 

תמונה 1

 
הוא מספר: "עברנו לשכונת השחר בגבעת שמואל". יוסי התחתן בשנת 1983 לפני 30 שנה. כיום משפחתו מתגוררת ברחוב יהודה הלוי בגבעת שמואל. ליוסי כיום יש 4 ילדים 3 בנות ובן אחד.
 
משחקי ילדות של יוסי
על המשחקים שיוסי שיחק ואהב בילדותו הוא מספר: "היו לנו משחקים לפי החגים, בחופש הגדול שיחקנו בהקפות [כדור בסיס]". הוא אהב מאוד עפיפונים וכדורגל. לצערנו, היום במגרש שיוסי שיחק בילדתו בונים בניינים.
 
המאכלים האהובים על יוסי
המאכלים שיוסי אוהב הם קוסקוס חלבי מרוקאי וביתי. בערבית אומרים, טעם באדען. הוא אוהב פיצה אלג'ירית, וחצילים על האש מבית אבא.
במהלך השנים, יוסי היה מנהל מקצועי במכבי תל אביב, גבעת שמואל בשנת 1995 עד שנת 2000. כיום הוא אב בית אחראי ומקצועי בבית הספר מורשת מנחם בגבעת שמואל ומשתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם התלמידים: איתן בן יצחק ויובל הורביץ. 
 
העשרה

מעברת פרדס רוזנבלום – גבעת שמואל מעברת פרדס רוזנבלום צורפה לגבעת שמואל

תשע"ה

מילון

טעם בדען
כוסכוס חלבי אלג'ירי

ציטוטים

”לאלג'ירים האוכל הכי טוב בעולם“

הקשר הרב דורי