מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לאה שוחט בת כפר גלעדי

בפעילות הקשר הרב דורי
"בית ראשונים" בכפר גלעדי (ויקפדיה - 2009)
סיפורה של לאה

לאה שוחט השתתפה השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם תלמידי חט"ב מבית הספר מקיף עמק החולה, בכפר בלום: שלי סבג, איתמר קרני, ותומר שוהם. לאה סיפרה לתלמידים את סיפורה.

לאה שוחט נולדה בשנת 1947 בכפר גלעדי. עבדה בעמק החולה במעבדה 40 שנה. היא נולדה בכפר גלעדי התחתנה עם בן כפר בלום בשנת 69 בגיל 27 עברה לראש פינה. ללאה יש ארבעה ילדים, שלושה בנים ובת. לאה מנגנת בקלרינט, חלילית ואקורדיון.

"בית ראשונים" בכפר גלעדי (ויקיפדיה- 2009)

תמונה 1

לאה גדלה בחינוך משותף בכפר גלעדי. היא פחדה בלילות חורף הייתה בורחת לבית של ההורים ולא הסכימו באותה תקופה לישון עם ההורים אז אבא שלה היה בא לישון איתה בבית הילדים. היו לה 3 אחים לאחיה הגדול קוראים נפתלי הוא היה טייס והוא נהרג בשנת 69 ונפל במבצע בירדן. ואחיה הקטן קוראים ינקל'ה פורט. לאחד הבנים שלה קוראים על שם אחיה אחי עד. הייתה בגן הדר בכפר גלעדי. למדה בכתות יא'-יב' בעמק החולה בתקופת זאת לא היה בגרויות בעמק החולה.

במלחמת ששת הימים היא הייתה חיילת ברמת דוד בבונקר מבצעי. לאה שרתה בצבא בחייל האוויר בתפקיד סמב"צית (סמלת מבצעים). היא הקימה את חדר פרויקטים בעמק החולה בו היה ספרים בכל תחומי המדעים, המכשירים ובעלי חיים. לחדר הפרויקטים יכלו להגיע התלמידים ולטפל בבעלי החיים ולעסות פרויקט גמר. היא אהבה את חג הפורים בתור ילדה. הם היו משחקים בקלס חמש אבנים ופינג פונג. למדה עד כיתה י' בכפר גלעדי.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, ע"י התלמידים: שלי סבג, איתמר קרני, ותומר שוהם.

באחד ממפגשי תכנית הקשר הרב דורי עם התלמידים

תמונה 2

מילון

כְּפַר גִּלְעָדִי
כְּפַר גִּלְעָדִי הוא קיבוץ באצבע הגליל ליד מטולה וקריית שמונה השייך למועצה אזורית הגליל העליון. הקיבוץ מורכב מאיחוד שנעשה בשנות ה-20 וה-30 בין כפר גלעדי, תל חי וקיבוץ טבריה. מדרום לקיבוץ שוכנת כיום מכללת תל חי. ויקיפדיה

ציטוטים

”לאה הקימה את חדר פרויקטים בעמק החולה בו היה ספרים בכל תחומי המדעים, המכשירים ובעלי חיים.“

הקשר הרב דורי