מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לאה ודדרו המבשלת האגדית של משפחת רבין

לאה ויצחק
לאה ודררו
כיצד התמניתי למבשלת בבית משפחת רבין

שמי לאה ודררו, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, זהו סיפורי:

במהלך מלחמת העולם השנייה גרנו בבית קטן בגטו. במהלך המלחמה ברחנו מהגטו למקום מסתור. כשנגמרה המלחמה, חזרנו וגילינו שהנאצים שרפו לנו את ביתנו. אותם הימים הייתה שמועה שאפשר לעלות ארצה. אמי נרשמה מיד לעלות לישראל יחד עם שבעת ילדיה.

המבשלת האגדית של משפחת רבין

כשעלינו ארצה הגענו למעברה בחדרה. במעברה כמעט ולא רכשנו השכלה, שכן רוב היום נאלצנו לעבוד ולפרנס את משפחתנו. באחד הימים בישלתי אצל חברתה של לאה רבין (אשתו של יצחק רבין עליו השלום) כדי
להתפרנס. לאה (רבין) אהבה את המאכלים שהכנתי והציעה לי לעבוד בביתה. מיד הסכמתי להצעה. בהתחלה עבדתי רק פעם בשבוע ואז מרוב כמות העבודה זה הפך למשך כל השבוע.
יום אחד, בעודי עובדת אצל ראש הממשלה, הייתה ארוחה חשובה מאוד, נכחו בה רוב מנהיגי העולם, ביניהם: מיסטר אל גור, כריסטופר ועוד הרבה אנשים חשובים. לאה רבין קראה לי לסעודה והציגה אותי כטבחית שבישלה את האוכל, ואז יצחק רבין אמר: "לא רק שהיא מבשלת כמו לאה אשתי, גם קוראים לה לאה". ואז כולם מחאו כפיים, ואני מאוד הסמקתי.
איזה איש צנוע היה רבין, הייתי קוראת לו "רבי עקיבא איש צנוע"…
 
תמונה 1
את סיפורי על משפחת רבין, תוכלו לשמוע וצפות בסרט בקישור המצורף, מתוך אתר וואלה: המבשלת המיתולוגית
תמונה 2

מילון

יִצְחָק רַבִּין
יִצְחָק רַבִּין א' באדר תרפ"ב, 1 במרץ 1922 – י"ב בחשוון תשנ"ו, 4 בנובמבר 1995) היה הרמטכ"ל השביעי של צה"ל וראש ממשלת ישראל החמישי. רבין היה מפקד גדוד בפלמ"ח, מפקד חטיבת הראל במלחמת העצמאות, הרמטכ"ל השביעי של צה"ל עליו פיקד בעת מלחמת ששת הימים. לאחר פרישתו מצה"ל היה שגריר ישראל בארצות הברית וראש ממשלת ישראל מטעם מפלגת העבודה בשתי קדנציות. רבין נרצח במהלך כהונתו כראש ממשלה בידי מתנקש יהודי-ישראלי, יגאל עמיר, שהתנגד להסכמי אוסלו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ואז יצחק רבין אמר: לא רק שהיא מבשלת כמו לאה אשתי, גם קוראים לה לאה..“

הקשר הרב דורי