מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כשסבא פגש את סבתא

סבתא ורומי, יום ההולדת שנתיים של רומי
לפני חתונתם של סבא וסבתא
כיצד סבא התעקש על סבתא

שמי רומי דוד, אני מתעדת את סבתי שרה שרלו במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

סבתא שלי נולדה בשנת 1945 בבית חולים "הדסה" שבירושלים. לאחר כמה שנים המשפחה עברה לשכונת התקווה. הבית היה מאוד קטן וצנוע אך מיוחד, בגלל שהאמצעים בו היו דלים והיה יותר זמן לשבת ביחד כל המשפחה. בבית הייתה קומה שנייה שבה גר זוג צעיר. בתקופה הזאת כולם הכירו את כולם בשכונה והזוג הצעיר היה כמו משפחה, קראו להם חיים ושמחה שרלו.

לחיים היה אח מאוד אהוב שקראו לו ששון  (סבא שלי), והם מאוד רצו להכיר אותו לסבתא שלי. סבא וסבתא יצאו לבלות וסבא רצה ללוות את סבתא הביתה, אך היא לא הסכימה, מכיוון שהבית של סבתא היה מאוד שמרני וקצת דתי. זה לא היה מקובל שבחור יכנס לבית בלי שיהיו לו כוונות לחתונה. סבא שלי מאוד רצה את סבתא ולא ויתר, נכנס לבית של ההורים שלה וביקש להתחתן איתה. סבא וסבא התחתנו והחליטו לגור ברמת השרון.

לסבא וסבתא נולדו שלושה בנים ובת (ורדה, אמא שלי), 11 נכדים שבעה נינים. לפני שש שנים סבא נפטר ועברנו מאלפי מנשה לרמת השרון כדי לגור ליד סבתא.

הזוית האישית

שרה ורומי: נהנינו במהלך העבודה והיה לנו כיף לכתוב את הסיפור.

מילון

מרכז רפואי הדסה
המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה כולל שני בתי חולים אוניברסיטאיים בעין כרם ובהר הצופים בירושלים. ובנוסף חמישה בתי ספר למקצועות רפואה המשותפים להדסה ולאוניברסיטה העברית; מרפאות חוץ בבית הבריאות שטראוס, ברחוב שטראוס בירושלים, בגן הטכנולוגי מלחה (הדסה אופטימל) ומרפאות שר"פ בתל אביב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עדיף להיות חכם מצודק“

”סבא שלי מאוד רצה את סבתא, לא ויתר ונכנס לבית של ההורים שלה“

הקשר הרב דורי