מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כשכוח רצון ופטריטיות נפגשים קורים דברים נפלאים

שמואל בילדותו תורם לקופת קק"ל
שמואל תורם לקק"ל
סיפור חייו של שמואל פרידמן

סיפור חייו של שמואל פרידמן

שמי שמואל פרידמן בן יוסף ולילי פרידמן, נולדתי בראשון באוקטובר 1937 בחיפה.

גדלתי בשכונת תל-עמל בחיפה, שכונה שהייתה מעורבת ערבים ויהודים. גרנו בצריף עם שני חדרים, השירותים היו בחוץ ומשותפים עם השכנים. גדלנו בשכונה עד פרוץ מלחמת השחרור, אז ברחנו, כי לא ידענו שהערבים יברחו לפנינו.

גרנו בשיכון על ההר וצפינו בקרבות לשחרור חיפה. אחרי מלחמת השחרור, גרנו בשכונה שהערבים ברחו ממנה. ואז עברנו לשכונת הדר, שם גדלתי עד הגיוס לצבא בשנת 1955. בתקופת השרות הצבאי, בשנת 1956 השתתפתי במלחמת סיני, נפצעתי בעזה ושכבתי חצי שנה בבית חולים בילינסון ולאחר מכן הייתי חצי שנה בשיקום והתעקשתי להמשיך ולסיים את השירות בצה"ל.

לאחר השירות, הוכרתי כנכה צה"ל. חצי שנה לאחר השחרור, התחלתי לעבוד כחשמלאי רכב בחברת אגד. במקביל, כחלק מהשיקום שלי, התחלתי להתעמל בהתעמלות מכשירים. אחרי כמה שנים הייתי בנבחרת ישראל והייתי אלוף הארץ בהתעמלות מכשירים. השתתפתי בנבחרת עד פרוץ מלחמת ששת הימים (1967). אז התעקשתי לשרת במילואים וכך השתתפתי גם במלחמת ששת הימים, במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת לבנון הראשונה.

בשנת 1984 יצאתי לפנסיה מחברת אגד, ועבדתי כמאמן בהתעמלות מכשירים. אחרי כמה שנים עבדתי בהתעמלות במועדונים לקשישים.

בשנת 1970 התחתנתי ועברתי לגור בטבעון שבה אני גר עד היום. בטבעון נולדו לי 3 ילדים (תומר, לי וגיל) שמהם יש לי חמישה נכדים: ניב, פלג, סהר, שיר ומתיא.

אלה הם קורות חיי.

הזוית האישית

סבא שמואל: התהליך גרם לי להתרגשות במיוחד בכתיבת קורות חיי

מילון

שיקום
תהליך המסייע לאנשים בעלי לקות לשפר את התפקוד שלהם באופן משמעותי

אגד
"אגד - אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בישראל" היא אגודה שיתופית – קואופרטיב – המפעילה תחבורה ציבורית בישראל, בייחוד אוטובוסים. אגד היא מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל. בעבר סיפקה אגד שירותי תחבורה ציבורית כמעט בכל רחבי הארץ (למעט גוש דן ואזורים גאוגרפים מצומצמים) והייתה במעמד של מונופול, אך החל משלהי המאה ה־20 החליטה ממשלת ישראל לפתוח את שוק התחבורה הציבורית לתחרות, ולהקטין את חלקה של אגד בו. נכון ל־2016, עומד חלקה של אגד במערך התחבורה הציבורית בישראל על כ־37%. ויקיפדיה

ציטוטים

”נפצעתי בעזה ושכבתי בבית חולים, הייתי חצי שנה בשיקום והתעקשתי להמשיך ולסיים את השירות“

הקשר הרב דורי