מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"כל הדברים שעשיתי בחיים"

משחק הכרות
בילדותי
מכירים את הסרט:"משימה חשאית בדמשק" או "פסח עם הסולטן" הנה סיפור על אחת מהאנשים העומדים מאחורי הסרטים האלה סימה גץ נולדה בשנת 1958 גדלה בירושלים.

סיפורה של סימה גץ – אחיניתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל

סימה גץ מספרת:

"נולדתי בשנת 1958 נולדתי בתאריך 9.4.1958 כה' אלול.

גדלתי בירושלים בבית על יד הגבול ירדן כשירושלים היתה חצויה, גרנו ליד שטח הפקר והתחביב שלנו הילדים היה לקטוף פרחים. קטפנו פרחים יפיפיים מכל הצבעים כלניות רקפות נוריות כרכומים וסתווניות. הכל לפי עונות השנה. חצבים אירוסים מרגליות וסביונים. תמיד הפרחים מעבר הגבול נראו יפים יותר אז נהגנו להתגנב מעבר לגדר ולקטוף פרחים מתוך שטח ההפקר.

כמובן שלא סיפרנו להורים אבל ידענו שהחיילים הירדנים צופים עלינו. עד היום אני לא מבינה איך יצאנו מזה בשלום… יום אחד מדינת ישראל הוציאה חוק האוסר לקטוף פרחים. פתאום הפרחים האהובים עלינו הפכו להיות פרחים מוגנים. אמרו שאם שוטר תופס אותנו עם זר של פרחים ביד ההורים שלנו אמורים לשלם קנס גבוה… ואז כילדים התברר שפחדנו יותר מהשוטרים הישראלים מאשר מהחיילים הירדניים. וכך עם התבגרותנו אט אט הפנמנו את החוק ועברנו לשחק במשחקי חברה כל ילדי השכונה יחד כיבוש הדגל, מחניים הגדול, תיפסוני, חבל, גומי קלאס ועוד.

הקמת גמבורי בכיתה ט' בתנועת הצופים הדתיים

תמונה 1

אני קטנה מאחי בשנה ולכן היה לנו בר מצווה ובת מצווה באותה שנה אז באירוע" של אחי חגגו גם לי חגגתי גם בכיתה עם החברות. בתיכון הייתי מדריכה בצופים וקומונרית.

תמונת זכייה בחידון – בכיתה ז' זכיתי במקום הראשון מתוך כל בתי הספר בירושלים

תמונה 2

החג האהוב עליי הוא פסח בגלל ההכנה והניקיון שמתכוננים לקראת החג, לפני החג היינו עובדים קשה כדי לקבל את החג בשמחה, בחגים הדודים היו באים אלינו ואנחנו אליהם. סיפרתי את הסיפור סביב מרק חומוס שבבית הספר היסודי גידלנו ירקות בשיעורי חקלאות למדנו עקרונות בשיעור תזונה וכלכלת בית ובישלנו בשיעורי מסעדה, כל המאכלים היו בטעם נפלא של יצירה ותוצרת אישית.

אירועים חשובים בחיי 

 

עם בעלי הרב דן גץ – אחיינו של הרב מאיר יהודה גץ רב הכותל

תמונה 3

אירועים המיוחדים שהשפיעו עליי, היו מלחמת ששת הימים והשמלה הראשונה שקנו לי. הייתי ממקימי מכמש ליד ירושלים.

תמונה קבוצתית – שותפה בהקמת הישוב מכמש על גבעה שוממה – יושבת באמצע מלפנים, בתי רחל גץ סלומון

תמונה 4

לפני כמה שנים הקמתי את "תהילות" קלטות וסרטים כמו: "משימה חשאית בדמשק" 'כל ילד בישראל ראה אותם'."

הזוית האישית

נעה סבו, חרות זימרמן, אושרה יהודה: שמחנו להשתתף בתכנית עם סימה גץ – אחיניתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה ממש מעניין לשמוע סיפורים מפעם ולגלות שהמשחקים של פעם לא כל כך שונים מאלה של היום.

סימה גץ: אני מאוד גאה במשפחה שלי, הפקות הקלטות והסרטים שלי והחברות וכל  שאר הדברים שעשיתי בחיים.

הצגת הקולא'ז בנושא בת-מצווה בכתה במסגרת תכנית הקשר הרב דורי

תמונה 5

מילון

פרצוף צנע
פרצוף תשעה באב -פרצוף עצבני ומבואס

ציטוטים

”"אני מאוד גאה בכל הדברים שעשיתי בחיים"“

הקשר הרב דורי