מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ככה היה… 1943 עד 1965

סבתא ציפי, נטע ויהונתן
סבתא ציפי בצעירותה
כשהיינו צעירים

נולדתי בשנת 1943 לפני קום המדינה בהר הכרמל בחיפה. הייתי ב"גן מלכה" במרכז הכרמל ולבית ספר היסודי שלי קראו "זכרון יוסף", זה היה בית הספר היחידי שהיה בהר הכרמל. היו לנו שיעורי חקלאות שהתקיימו בבית ספר החקלאי "כפר גלים" שהיה ממוקם על יד עתלית שאז הייתה מושבה.

הייתי בתנועת נוער הצופים. בכל יום שלישי הייתה פעולה וכן בשבתות. היינו באים לפעולות במדי חאקי כאשר לצווארנו עטויה עניבה ירוקה והיה סמל קטן ממתכת שכתוב עליו "הצופים". פעם בשנה היה מתקיים כנס כלל ארצי של כל תנועת הצופים בארץ שהתקיים בחורשת הארבעים על הר הכרמל. הכנס היה בן שני ימים. לא היו לנו טלפונים, לא הייתה טלוויזיה אבל היו לנו הרבה חברים ושיחקנו בהמון המון משחקים.

תמונה 1

כשהייתי בכיתה ז' עברתי לגור בת"א בעקבות עבודתו של אבי, סבא נתן, שהוא סבא רבא של נטע. בת"א למדתי בבית ספר תיכון והלכתי לתנועת נוער ששמה "מחנות העולים", תנועה שחלקים גדולים מאנשיה הקימו את הקיבוצים בארץ. זו הייתה תנועת נוער קיבוצית, חלוצית. בסיום כיתה י"ב לפני הגיוס היינו שנה בקיבוץ משגב עם ובסיום שנה זו התגייסנו לנח"ל, במסגרת שרותנו בנח"ל השתתפנו במצעד יום העצמאות וכן בצעדה. היינו בקציעות שנמצאת על גבול מצרים, עבדנו בגן ירק ושמרנו על ההיאחזות.

 

פעם בחודש היינו מקבלים חופשת שבת ונוסעים הביתה, זו הייתה תקופה מאוד יפה בחיי, הייתי מוכנה לחזור לתקופה הזאת.

אני ושמעון

תמונה 2

בסיום השירות הלכתי עם הגרעין שלי – גרעין גליל לקיבוץ מחניים, באותו זמן הכרתי את שמעון מקיבוץ חולתה התחתנו נולדו לנו 4 ילדים, שלוש בנות ובן ויש לנו 13 נכדים, שלוש הבנות גרות בחולתה והבן גר בשמשית, יישוב קהילתי על יד צומת המוביל. אנחנו משפחה מאוד מלוכדת, בכל יום שישי אנחנו נפגשים לארוחת שישי כל החמולה המונה בהרכב מלא 27 איש.

תמונה 3

מאלבום התמונות שלי

תמונה 4

תמונה 5

הזוית האישית

נטע: למדתי על שם המשפחה של אמא שלי ועל הילדות של סבתא שלי.

יהונתן: היה לי כיף לעבוד עם נטע וציפי למדתי המון על המשפחה של נטע.

סבתא ציפי: שמחתי על המפגשים עם נטע ועם יהונתן, זה קרב אותנו ובעיני זו הכנה טובה לעבודת השורשים בכיתה ז'. תודה על ההזדמנות שנתנה לי על ידי תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

הצופים
תנועת נוער ציונית ממלכתית שמושתתת על ערכי הציונות, מעורבות חברתית, עזרה לזולת, תנועת נוער המושתת על ערכי חברות ורעות.

ציטוטים

”אנחנו משפחה מאוד מלוכדת.“

הקשר הרב דורי