מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כך הכל התחיל….

משחק "רמיקוב" ישן עם אבנים מקוריות
בילדותי בתקופת הצנע, הבגדים נסרגו ע"י סבתי.
מסע חיי

נולדתי בתאריך: ד' ניסן, 27/3/1955 בבית החולים בצפת.

זכור לי כשהייתי בגן חובה בעיר עם הגננות תלמה וסוניה. משם המשכתי לביה"ס חינוך ממלכתי א' שמנהלו היה ניצול שואה שאיבד את כל משפחתו. אני זוכרת במיוחד את ציון אירועי יום השואה בבית הספר, הוא תמיד דיבר על משפחתו בבכי מר, אירוע זה נשאר חקוק בזכרוני.

אחרי סיום 8 שנים ביסודי, עברתי לבית ספר "עמל" בעיר. למדתי פקידות ובשנת 1973 התגייסתי לצה"ל. לאחר חצי שנה פרצה מלחמת יום כיפור והיה עצב רב בעיר. בסוף השרות הצבאי נסעתי לאיטליה עם חברה לטיול נופש והתרעננות.

בחג פורים

תמונה 1

בשנת 1980 התחתנתי עם אהוב ליבי, שלצערי נפטר לפני 15 שנים, יהי זכרו מבורך לעד. יש לי שלוש בנות שכולן נשואות באושר. יש לי שבעה נכדים: אביעד נכדי הבכור עמו אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. וכולי תקווה שירבו נכדיי.

זיכרונות מתמונה….

באחד ממפגשי התכנית התבקשנו לבחור בתמונה משמעותית ולספר את סיפורה. אני בחרתי בתמונה שצולמה בארץ ישראל בעיר צפת ברחוב ירושלים, בית מספר 22. תאריך צילום התמונה: 10/1/1957 בשעות הצהריים. התקופה הייתה תקופת צנע, הבגדים הנראים נסרגו ע"י סבתי. התמונה היא בשחור לבן.

בילדותי בתקופת הצנע, הבגדים נסרגו ע"י סבתי

תמונה 2

אני נמצאת בצד התמונה רואים את היד של סבתא שמבקשת ממני להביא את ידיי לפנים אך אני, ילדה עקשנית, מסרבת ומחזיקה אותה אחורנית.

תמונה 3

 

הזוית האישית

מרי: תכנית נהדרת ומיוחדת, זמן איכותי ומלמד על הפער הבין דורי.

מילון

תקופת הצנע
תקופה בה לא היו אפשרויות כלכליות לקניית דברים רבים. תקופה בה חיינו בצמצום רב

ציטוטים

”"סבתא זורמת - שסתא שלי אולי שייכת לדור אחר, אבל היא קולית וזורמת"“

הקשר הרב דורי