מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כיף בשלג בביסמרק שבדקוטה

אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי
צפון דקוטה ביסמרק עיר הולדתי
ספורט בחורף

שמי מרשה גוטמכר. אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר וילקומיץ בראש פינה יחד עם עמית. סיפרתי לו על ילדותי בעיר הולדתי ויחד תעדנו פרק אחד.

נולדתי בשנת 1948 לבית משפחת סלובן. רק לאחר נישואי שונה שם משפחתי לגוטמכר. נולדתי בארצות הברית בעיר ביסמרק. ביסמרק-Bismarck, היא עיר הבירה של דקוטה הצפונית שנוסדה בשנת 1872 "בביסמרק יש את המבנים הגבוהים במדינה, בין האטרקציות המדוברות, The Dakota Zoo, State Capiatl Building". נהר מיזורי הזורם שם חוצה את מדינת דקוטה.

צפון דקוטה ביסמרק עיר הולדתי

תמונה 1

ילדות בחורף

החורף באזור שבו גרנו היה קר מאוד ורוב הזמו ירד שלג. גגות הבתים היו עם נטיפי קרח. לנו הילדים זה היה כיף. הינו משחקים בשלג, היינו בונים איגלו וחומות עם בלוקי של שלג. הינו משחקים במגלשות קרח, הינו זורקים כדורי שלג אחד על השני, מגלגלים כדורים גדוליםשל שלג. נהגנו לבנות ולהרכיב אנשי שלג, לכל איש שלג הוספנו אף מגזר וזרועות מענפים והלבשנו לאיש השלג כובע גרב.

ברחוב שהיה מכוסה כולו בשלג ואף בקרח הינו רצים עם המגלשה. מגלשת שכיבה – נשכבים על המגלשה ועם הידיים דוחפים במהירות. המהירות הלהיבה אותנו. כשהגענו למורד הרחוב אחד עזר לשני לסחוב את המגלשה חזרה למעלה למעלה הכביש ושוב היינו חוזרים וגולשים במורד. כשעברו מכוניות (לא היו אז הרבה), אם היה בא אוטו הוא היה מתחשב בילדים המשחקים וממתין עד שנגלוש.

הזוית האישית

סיפור זיכרון ילדותה של מרשה מחוויותיה בשלג תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי ע"י עמית.

מילון

ביסמרק
ביסמרק-Bismarck, כאמור עיר הבירה של דקוטה הצפנית כ-62,000 תושבים, נוסדה ב-1872 זוהי עיר מתפתחת במהירות ומציעה בעצם שילוב של שתי ערים צמודות ואת היתרונות שבכך. העיר השניה נקראת מנדאן והיא ממוקמת בצד השני נהר מיזורי. בביסמרק יש את המבנים הגבוהים במדינה, בין האטרקציות המדוברות, The Dakota Zoo, State Capiatl Building, נהר מיזורי שבעצם חוצה את המדינה מציע באזור של העיר, אטרקציה נעימה ושלווה תוכלו לרדת לנהר וליהנות מטיולים, לקחת סירה, משטרה מסיירת באזור כך שרוב האזור בטוח.

מגלשות קרח
משטח עץ עם מסילות ברזל מלמטה שהילדים היו מחליקים על השלג וקרח

ציטוטים

”הינו בונים איגלו וחומות של בלוקים משלג והינו משחקים במגלשות קרח.“

הקשר הרב דורי