מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כוחו של גורל

טיול משפחתי בברצלונה בהר היהודים
סבתא ואמא שלהמכינות קוסקוס
הורי היו מאורסים ולאחר כמה זמן הגיע בחור מהשכונה וביקש שהתחתנו. את ההמשך תגלו בסיפור...

הסיפור של סבתא…

אימא שלי, כשהייתה בחו"ל הייתה מאורסת לאבא שלי. כשאימי הייתה מאורסת לבחור בשם מיכאל, בא בחור מהשכונה וביקש את ידה של אימי. סבי וסבתי אמרו שהיא מאורסת. אך, אימא התחתנה עם אבא ונולדו להם שתי בנות.

עלינו לארץ ב-49 בהתחלת-51 נולדה אחותי הקטנה ואבא שלי היה חולה ונפטר בסוף -51. אימי הייתה אלמנה עד שנת-59 ועבדה בכל מיני עבודות בשביל לפרנס אותנו. בשנת 59 אותו בחור שבא לבקש את ידה של אימא שלי, שכבר הייתה מאורסת, התחתן גם ונולדו לו חמישה ילדים. בסוף-59 אשתו נפטרה ואותו בחור בשם מבורך נסע לסבי ולסבתי וביקש עוד הפעם את יד אימי. ואז אימי אמרה: "אני לא מתחתנת בלי שהבנות שלי באות איתי". אז אותו בחור אמר לסבתי: "אני מוכן לקבל את הבנות שלה והיא תקבל את הבנות שלי".

מבורך ואימי התחתנו. בסוף שנות ה-60 נולדה אחותי וב-62 נולדה עוד אחות וככה נהיינו משפחה בת-12 נפשות. כול הבנות והבנים התחתנו עד סוף-84. ובסוף-85 מבורך נפטר. ואימי נותרה אלמנה עד היום. וכיום היא בת 91.

הזוית האישית

מילון

מקצוע
מקצוע או פְּרוֹפֶסְיָה הוא תחום פעילות שאדם מתמחה בו ועוסק בו לפרנסתו. גישה מצמצמת מבדילה בין מקצוע/פרופסיה לבין עיסוק, כאשר מקצוע דורש הכשרה מקצועית נרחבת, ועיסוק הוא פעילות של אדם לפרנסתו, גם כזו שאינה דורשת הכשרה מקצועית.

ציטוטים

”יופא מל ג'ידין צ'אקעד סנעטץ' אל ידין “

”מה שיורשים מהסבים ומההורים נגמר, מה שנשאר הוא המקצוע שלומדים.“

הקשר הרב דורי