מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כדורסל – משחק החיים

סבא ואני במפגשי הקשר הרב דורי
בשנות ילדותי
שנות ילדותי והעלייה לארץ

נולדתי בארצות הברית בשנת 1949 בעיר סקנקטדי, ניו יורק. הבן השני מתוך ארבעה ילדים. אבא שלי היה מהנדס חומרים ואימא שלי הייתה עקרת בית. יש לי אח הגדול ממני ב- 3 שנים, אחות הקטנה ממני ב-3 שנים ואחות נוספת הקטנה ממני ב-13 שנים.

גדלנו בבית פרטי עם חצר ועם גינת ירקות קטנה. בחצר היה גם סל שהיינו משחקים שם כדורסל. לבית הספר הייתי הולך ברגל, לפעמים אפילו בשלג.

בבית ספר היה מגרש ספורט גדול ושם שיחקתי כדורסל, בייסבול ופוטבול. השתתפתי גם בהרבה חוגי ספורט כמו: כדורסל, באולינג ובייסבול. חלק מהחוגים היו בחסות מרכז קהילתי יהודי.

תמונה 1

 

בסוף בית ספר יסודי, כשהייתי בן 12 המשפחה שלנו עברה לגור בפלורידה. שם התחלתי ללמוד בחטיבה ולא הכרתי אף אחד.

כשעונת הכדורסל החלה, התקבלתי לנבחרת של החטיבה, וכך הכרתי הרבה חברים חדשים.

פעם בשיעור ביולוגיה שתלנו עציצים ולמחרת כשהגעתי לכיתה מצאתי את העציץ שלי עם השורשים כלפי מעלה ואת העלים בתוך האדמה. עד היום אני חושב שהמורה עשה את זה.

בשיעורי המתמטיקה התקדמתי מאוד והשתתפתי בשיעורים בבית ספר תיכון במסלול מתמטיקה, פיזיקה וכימיה. גם בתיכון המשכתי לשחק כדורסל בנבחרת בית הספר. באחת הנסיעות שלי לתיכון שמעתי ברדיו על רצח הנשיא קנדי.

בסיום התיכון נרשמתי לאוניברסיטה ללימודי מתמטיקה. האוניברסיטה הייתה רחוקה מהבית ולכן גרתי בדירת סטודנטים. כאן למדתי לבשל, דבר שאני ממשיך לעשות בהנאה עד היום. בשנים שלמדתי באוניברסיטה התרחשה מלחמת וייטנאם, וכמו רוב הסטודנטים הוא השתתף בהפגנות נגד המלחמה.

תמונה 2

 

עם סיום הלימודים, משפחתי החליטה לעלות לישראל, ואני כמובן החלטתי להצטרף אליהם. בקיץ 1971, הפלגנו באונייה מניו יורק. הגעתי לארץ ב- 05.09.1971. בהתחלה גרתי עם המשפחה במעון עולים בעיר לוד ולאחר כמה חודשים, יצאתי לקיבוץ "עין שמר" לאולפן עברית ועבודה.

תמונה 3

תמונה 4

 

בקיץ 1973, פגשתי אשתי אביגייל במקום העבודה. התחתנו לאחר חצי שנה וכעבור שנה נולד לנו בן (אבא של רום). המשפחה עברה לגור בראשל"צ וכעבור שלוש שנים נוספות נולדה ביתי.

תמונה 5

תמונה 6

 

בינתיים, התגייסתי לשירות צבאי מקוצר ושם סיימתי קורס חובשים קרביים. בהמשך גם עשיתי הרבה חודשי מילואים, גם במלחמת לבנון.

עבדתי בתכנון מלאי ורכש בחברה ליבוא ציוד רפואי וציוד בטיחות עד שיצאתי לפנסיה בגיל 67.

היום יש לי 5 נכדים (עוד מעט 6) ואני עסוק בעיקר עם המשפחה, ובמיוחד עם הנכדים.

תמונה 7

תמונה 8

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר.

מילון

רצח קנדי
קנדי היה נשיא ארה"ב שנרצח ב- 1963 על ידי מתנקש כשהוא נסע במכונית פתוחה ברחובות דאלאס

ציטוטים

”אושר הוא להפיק את המירב ממה שיש לך“

הקשר הרב דורי