מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כאן אני נולדתי

סבתא אסתר ואלונה
משפחתה של סבתא
סיפורה של סבתא אסתר לנכדתה אלונה

שמי אסתר אני נולדתי בירושלים בשנת 1948 יש לי עוד 2 אחים.

הורי לא ידעו עברית כי הוריי עלו מהונגריה. בגיל 4 הלכתי לגן ושם למדתי עברית וכך לימדתי את משפחתי. אבי היה שומר בשער מנדלבום במסגרת הצבא ובנוסף  עבד אחר כך כנגר והכין את הקבבים לחיילים שנפצעו, כמו כן אבי עשה את הרהיטים למלך החוסן בירדן ובירושלים יש דואר מרכזי (ענק!!!) ואבי בנה את הדלתות הם עדין שם.

אני גרתי בשכונה אחווה ליד גאולה במאה שערים. בבית היה לנו חצר, שמה הייתי מארחת חברות וחברים. פעם בשבוע הייתה מגיעה הכובסת ומכבסת ביד את הכביסה. בימים של פעם לא היה מקרר היינו קונים ממחלק הקרח בלוק של קרח. כל יום היה מגיע החלבן לחלק חלב – פעם ביום.

אני למדתי בבית ספר דתי פרטי (חורב). וסיימתי סמינר למורים במלכת יד בגבעתיים. בסיום לימודי חזרתי לירושלים והתחלתי ללמד בבית ספר "אורט לחניכים" בירושלים ושם לימדתי תפירה. כמו כן הייתי גם מחנכת כיתה ט' שם לימדתי שנה.

תמונה מתאריך 31.12.02

תמונה 1

אחר מכן התקבלתי לעבוד בבית חולים הפסיכיאטרי "בכפר שאול" בירושלים (לשעבר כפר ערבי בשם דיר יאסין) שבו עבדתי 34 שנים כמרפאה בעיסוק במחלוקות שונות. לאחר שנה בעבודתי שם נפתחה מתפרה ושם למדתי את מקצוע התפירה. עם המאושפזים עשיתי איתם חוגים שונים, ערבי ריקודים, מסיבות חגים, טיולים בארץ והעלנו איתם הצגות כמו "הקמצן" של מולייר ואת הצגת קזבלן אני תפרתי את כל התלבושות להצגה מאחר ולא היו לנו בדים השתמשנו בסדינים לבנים שקיבלנו וצבענו אותם בכל מיני צבעים ומזה תפרנו.

התלבושות שתפרנו למחזה

תמונה 2

והופענו בתיאטרון החאן בירושלים בשנת 1970 הכרתי את בעלי ז"ל אהרון ונולדו לנו שלושה ילדים שני בנים ובת. כשבני הראשון היה בן שנה פרצה מלחמת יום כיפור ובעלי היה עם היחידה שלו. שלושה שבועות לא שמעתי ממנו אף לא מילה אחת. לא ידענו איפה הוא ואז הביאו לחיילים עמדות של טלפונים והוא התקשר וכך נודע לי שהוא בחיים ונמצא בתעלת סואץ ליד מיצריים.

כשילדי גדלו עבדתי "בכפר שאול" חצי משרה אחר הצהרים עבדתי כמרפא בעיסוק בבית אבות שם עשיתי עם הקשישים כל מיני עבודות יצירה כגון: סריגה, תפירה, ציור, וכדומה. היום אני עובדת בקליק עמותה למען קשישים בהוד השרון. אנחנו מכינים עם הקשישים עבודות יצירה לבתי הספר ולגני ילדים וחומרי יצירה.

כמו כן אנו תופרים סוגים שונים של מוצרים למכירה כגון: כריות, שמיכות, מוצרים לתינוקות, תיקים, בובות שנמכרים בחנות המקום וכן אנו יוצאים כול שנה למספר ירידים בארץ לשם מכירת העבודות.

היום אני סבתא מאושרת לשבעה נכדים ואימא לשלושה ילדים

תמונה 3

הכספים הנכנסים מתחלקים למועדוני קשישים בהוד השרון. אנחנו מכינים עם הקשישים עבודות יצירה לבתי הספר ולגני ילדים וחומרי יצירה. כמו כן אנו תופרים סוגים שונים של מוצרים למכירה כגון: כריות, שמיכות, מוצרים לתינוקות, תיקים, בובות שנמכרים בחנות המקום וכן אנו יוצאים כול שנה למספר ירידים בארץ לשם מכירת העבודות. הכספים הנכנסים מתחלקים למועדוני קשישים בהוד השרון.

הזוית האישית

אסתר סולומון: ואני כיום…

היום אני סבתא מאושרת לשבעה נכדים ואימא לשלושה ילדים

תמונה 4

קישור למצגת שהכנו באתר ביה"ס "ניצני השרון"

הסיפור המלא במצגת שהכנו

מילון

מולייר
ז'אן-בטיסט פּוֹקלֶן, שנודע בפסבדונים מוֹלְיֵיר (Molière), היה מחזאי, במאי ושחקן צרפתי.

ציטוטים

”הכספים הנכנסים מתחלקים למועדוני קשישים בהוד השרון“

הקשר הרב דורי