מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יש בחיים נס

אני אם סבא בבית ספר בקשר הרב דורי
סבא אם אחיות של אח שלי ובנות דודות שלי
הנס של סבא

זה היה לפני שנים רבות בערך לפני 60 שנה כשאני הייתי סטודנט וגרתי בעיר ירוסלבלה. ההורים שלי ואחי הבכור שהוא גם סטודנט גרו בעיר קוסטרומה. העיר קוסטרומה נמצאה לא רחוק מירוסלבלה כ- 76 ק"מ. לכן אני הופעתי וביקרתי אצל ההורים לעיתים קרובות.

יום אחד שוחחנו עם אחי והוא אמר לי שהוא רוצה להשיג ספר אחד, אבל זה היה כמעט בלתי אפשרי. הספר הזה יצא לאור בשני כרכים לפני כמה שנים, אבל עכשיו הוא חסר בחנויות הספרים ובשוק. אחי עסק בחקר המתמטיקה הגבוהה ולא הצליח להשיג את הספר הזה. הוא ביקש ממני לחפש אותו בירוסלבלה. אני לא הבטחתי שאשיג אותו, אבל אמרתי שאני אחפש.

בקיצור כשהגעתי לירוסלבלה מיד הלכתי לחנות ספרים ישנה נכנסתי לחנות ולא הספקתי להסתכל על מדפי הספרים והמוכר ניגש אליי בחיוך רחב ואמר: "הספר שהזמנתי לפני כמה ימים, היגיע , יש לי אותו ואתה יכול לקבל אותו". אני התפלאתי מעט, אבל זה היה לי מעניין, הרי לא הזמנתי שום ספר והמוכר הזה לא היה מוכר לי. ביקשתי מהמוכר להביא את הספר כדי לראות אותו. הוא הביא אותו, אני הוצאתי את הפתק וראיתי שזה אכן שם המחבר ושם כותרת הספר, שאני מחפש – כל מה שהייתי צריך. לא יכולתי לבטא מה שהרגשתי באותו הרגע. שילמתי לקחתי את הספר יצאתי מהחנות וברחתי כמו גנב לבית.

הבנתי שהמוכר היה צריך לתת את הספר למישהו אחר שכנראה הזמין את הספר, אבל הוא עשה טעות וחשב שזה אני, אבל זה לא הדאיג אותי. אחי לא יכל היה להשיג את הספר הרבה זמן וזה היה חשוב. זה היה כמו חלום. הייתי מאוד שמח להשיג את הספר.

כשחזרתי לדירה שהשכרתי באה אליי בעלת הבית ואמרה שראתה אותי בשוק ושהיא חשבה שאני לומד באוניברסיטה, אבל היא הבינה שזה לא אני בגלל הבגדים השונים. הבנו שיש לי כפיל, שרצה את הספר שהמוכר נתן לי בטעות, כי חשב שאני זה האיש שבעלת הבית סיפרה לי עליו. הספר שהמוכר נתן לי היה בדיוק הספר שהייתי צריך.

זה באמת היה נס.

סבא עם ילדי המשפחה

תמונה 1

הזוית האישית

דינה: אני וסבא שלי מאוד נהנינו בתכנית הקשר הרב דורי. היה לי מאוד מעניין לשמוע סיפורים ולטייל עם סבא בבית התפוצות

סבא אלכסנדר: היה כיף להיפגש עם הנכדה בבית הספר ולשתף בסיפורים ונהניתי מיום העיון עם הנכדה בבית התפוצות.

מילון

ירוסלבלה
עיר ברוסיה

ציטוטים

”יש בחיים נס“

הקשר הרב דורי