מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ישי בונה – סבא מעניין

אני וסבא
סבא בגן
סיפור חייו של סבא וחיי המשפחה

זה היה בקורס הכנה להדרכה בתנועה. הייתי בוגר צבא ויעל גמרה י"ב. במהלך הקורס שהתקיים באפעל היינו שלושה חברים ויצאנו לבלות מפעם לפעם בתל אביב לשני החברים שלי היו חברות ואני הייתי לבד.

ערב אחד לפני שנסענו לסרט נכנס החבר שלי, ראובן, לחדר סמוך ומצא שם שתי בנות מגבעת ברנר, מלכה ויעל ושאל אותן מי מעוניינת לצאת איתי לסרט. מלכה אמרה שהיא לא מוכנה ויעל הסכימה. נו… ומאז אנו המשכנו לצאת עד היום. כשהיגיע הזמן של יעל להתגייס היא בקשה ממני לחכות ואני הסכמתי, כשיעל גמרה את השירות בתור קצינה התחתנו.

במהלך החברות לפני החתונה פרצה מלחמת ששת הימים. בהכנות לקראת היציאה למלחמה חבר שלי שכבר היה נשוי אמר לי "אני יוצא בלב שקט, כי אני יודע לאן אני חוזר גם אם אפצע" וזה ישב לי בראש לאורך כל המלחמה. הייתי אז בצנחנים בקרב על ירושלים ובחופשה הראשונה שלי הגעתי לבית של יעל בגבעת ברנר בשעת לילה מאוחרת והדבר הראשון שעשיתי אחרי המפגש איתה בחיבוק ונשיקה, היה לשאול אותה אם היא מוכנה להתחתן איתי (וזה היה עוד לפני שהתגייסה לצבא). היא הסכימה להתחתן איתי והשאר היסטוריה.

מה שאני עשיתי במלחמת ששת הימים הוא כך: חטיבת הראל תקפה מפרוזדור ירושלים לכיוון הכניסה מצפון לירושלים, וכבשה את גבעת הרדאר וההרים הסמוכים לה, הגיעה לתל אל פול וכבשה את גבעת המבתר, וכך ניתקה את ירושלים המזרחית מצפון.

שנתיים אחרי, בשנת 1969, כשיעל כבר עמדה להשתחרר מהצבא בתור קצינה, התחתנו ועברתי לגור בגבעת ברנר.

כשיעל השתחררה מהצבא נסענו לטיול באירופה אבל, הצטרפה אלינו בבטן דורית בתנו הבכורה. כשחזרנו מהטיול אחרי שלושה חדשים, אפילו ראו שהיא קיימת והיא נולדה כמתנה ליום ההולדת שלי ביום שאחרי ב- 13.4.1970, שנתיים אחרי זה נולדה בתנו השנייה שירלי ואחריה גם רויטל בתנו השלישית ואז סוף סוף נולד בן בשם דניאל.

לי הייתה ילדות מאושרת בקיבוץ אפק, כשההורים שלי היו ממייסדי הקיבוץ. הנה סיפורי מהלך החיים של הוריי:

תמונה 1
תמונה 2
תמונה 3

תמונה 4
ההורים של סבא

תמונה 5

סבא ישי בונה

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר.

מילון

כלום
כלום

ציטוטים

”חבר שלי שכבר היה נשוי אמר לי "אני יוצא בלב שקט, כי אני יודע לאן אני חוזר גם אם אפצע" “

הקשר הרב דורי