מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות נפלאה ביפו

סבתא סיסי ועמית
סבתא סיסי בחתונתה
סבתא סיסי מספרת

שמי סיסי לזר ואני שמחה לספר לכם את סיפורי.

שם אימי הוא רחל ושם אבי הוא אברהם. קראו לי בשם  סיסי, מכיוון שאבי אהב מאוד שחקנית קולנוע בשם סיסי והשביע את אימי לקרוא לי בשם השחקנית שכל כך אהב.

נולדתי בבולגריה בעיר סופיה, בשנת 1946.

כשהייתי בגיל 3 הגענו לפרדס חנה לאוהלים ומשם עברנו ליפו. עליתי עם ההורים ומקום המגורים נקבע על ידי כל הקרובים, שבחרו לגור בבתים הנטושים של הערבים ביפו.

כל עולי בולגריה היהודים, עלו ארצה בשנים 1948-1949 והתישבו בעיקר ביפו. במשך שנתיים, כל היהודים מבולגריה עלו לארץ ולא נשארו שם יהודים.

כשבאנו לארץ, אבי קיבל דירה נטושה של ערבים, שהיתה בזמנו בית קירור. הבית היה נטוש ורעוע והיה צריך לשפץ אותו מהיסוד. לאחר השיפוץ הוא הפך אותה לדירת מגורים והיה מאוד נוח וכיף לגור בה. לדירה היתה מצורפת חצר גדולה, שבה אימי עשתה גינת ירק וגידלה ירקות ופירות וגם בנתה לולים לתרנגולות. את אוסף היבול היא היתה מוכרת לשכנים. אני יכולה לספר במבט לאחור. שהילדות  שלנו היתה מקסימה.

תמונה 1

אבי היה אופטיקאי ועסק באופטיקה. אימי במשך תקופה מסוימת עסקה בתפירה בבית. היא היתה תופרת עוד בבולגריה ותפרה רק בגדים לאירועים.

אבי היה מאוד חכם הוא קרא הרבה ספרים בעיקר באנגלית וחינך אותנו על יושר וכבוד לזולת. אימי היתה מאוד קשורה לילדים והעניקה המון מזמנה לחינוך ולטיפול.

חלק שזכור לי מאד לטובה בעברי, הוא השתתפותי במקהלת צדיקוב, המפורסמת. הייתי גאה להיות חלק מהמקהלה והופענו ברחבי הארץ.

תמונה 2
תמונה 3

היכרתי את בעלי במסגרת החברה בה יצאנו. הוא מצא חן בעיני מאוד ונדלקתי עליו, ואחרי תקופה של 4 שנים התחתנו. הצעת הנישואין היתה בדרך המקובלת. התחתנתי בשנת 1966, הייתי בת 19. החתונה היתה בבית החייל בת"א.

תמונה 4

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר.

מילון

ילדות מאושרת
ילדות פשוטה תוך הסתפקות במה שיש

ציטוטים

”יושר וכבוד לזולת חשובים ביותר“

הקשר הרב דורי