מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות מאושרת

סבתא מזל ומעיין
גן ילדים תלפיות בחג השבועות
החיים בשכונה תל אביבית בשנות החמישים

בשנת 1945 נולדה סבתי מזל בבית חולים "הדסה" בתל-אביב. הבית בו גרו סבתא רבא זהבה וסבא רבא גמליאל לא היה ביתם, הם נאלצו לעזוב מכיוון שלא היה כסף בידם ועברו להתגורר בבית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי שבתל-אביב. שם נולדה אחותה של סבתא מזל. השנה הייתה שנת 1948, השנה בה נוסדה מדינת ישראל. המשפחה עברה לבית בתל-אביב ליד רחוב אלנבי, שם עברה ילדותה ונערותה של סבתא מזל באושר ושמחה.
סבתא מזל נולדה בת"א בבית חולים "הדסה", ילדה שנייה מתוך שישה ילדים. שמה של סבתא מזל ניתן לה על שם אמו של סבא רבא ג'מיל. המשפחה גרה ברח' הכובשים בת"א, ליד רחוב אלנבי, מרחק הליכה של חמש דקות מהים. הילדות של סבתא עברה בכיף ובשמחה לדבריה הייתה מאושרת ושמחה בחלקה. אביה ג'מיל עבד בבית המשפט השלום, ואמה זהבה הייתה עקרת בית שדאגה לרווחת ילדיה. לסבתא מזל היו הורים נפלאים. אביה סבא רבא ג'מיל עזר בהכנת השעורים, ואמה סבתא רבא זהבה תמכה והושיטה עזרה ועצה בכל בעיה שהתעוררה. נוף ילדותה של סבתא מזל היה הים בת"א.
תמונה 1
כשהייתה ילדה קטנה הוריה לקחו אותה ואת אחיה ואחיותיה בכל יום אחה"צ לים ושם בילו והתרחצו בים ואכלו את ארוחת הערב. כמו כן היו לסבתא מזל הרבה מאד חברות בשכונה. בה שחקנו משחקים כגון: קלאס, מחניים, מחבואים, קפיצה בחבל. אף היו תחרויות ריצה ועמידת ידיים תוך ביצוע תרגילי גשר. סבתא מזל הייתה תלמידת תיכון, סבא אליהו היה חיל בצה"ל. הם היו חברים אוהבים והתחתנו כאמור בשנת 1962. לאחר נישואיהם של סבתא מזל וסבא אליהו הם עברו להתגורר באילת. כולם שאלו את סבתא רבא זהבה "איך נתת לבתך לגור במדבר כל-כך רחוק?" כי אז זה היה נדיר שהיו טלפונים בבתים, וגם כאשר הזמינו יצטרכו להמתין כשנה. סבתא רבא זהבה וסבא רבא גמליאל ביקרו באילת לעיתים קרובות. באילת נולדו להם שלושה ילדים: יוסי זיו ויפית. באילת חיו חיים מאושרים.

מילון

רוחי
נשמתי

ציטוטים

”סבא וסבתא של מזל עלו מחאלב בחוסר כל לאחר שנתנו הכל כשוחד לערבים“

הקשר הרב דורי