מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות מאושרת עם אימא מיוחדת

התלמידות מתעדות את הסיפור
מרים אהרון מספרת
אימא הייתה בעלת אישיות מיוחדת חכמה ובעלת ערכים משיכמה ומעלה.

1961 כדי להשתתף במכבייה השישית כמתאגרף. בן הזוג של אחותי שושנה גם הוא מתאגרף הכיר אותו במסגרת המכבייה. הם התיידדו ובן זוגה של אחותי אמר לי שהוא מעוניין להכיר לי מישהו. התגובה הראשונה שלי הייתה שאינני מעוניינת. כשאחותי נישאה ויצאה עם בעלה לירח דבש באילת הם פגשו שם את אייזיק והזמינו אותו לפתח תקווה. אני עדיין עמדתי בסירובי לפגוש אותו, אך לבסוף הסכמתי לפגישה הראשונה שהובילה לאהבה גדולה ולנישואים

 

בעקבות נישואינו בשנת 1966 עבדתי באילת אייזיק עבדה במכרות הנחושת בתמנע בתפקיד כורה אחראי על הפיצוצים. היו לנו נישואים מאושרים. עם זאת היה לי קשה מאוד להיות מרוחקת גאוגרפית ממשפחתי האהובה.

 

כשנה לאחר נישואינו בשנת 1967 נולדה בתנו הבכורה ירונבה, המתגוררת באשקלון, היא אחות במקצועה ואמא לארבעה: לירן, דור, אביה ונעמה. בננו רונן נולד ב1968 ומתגורר ברמת גן, עובד כמהנדס בתעשיה האווירית, אב לארבעה: גל, רוני, דניאל ובניה .

 

בשנת 1971 נולדו התאומות: איריס וענת. איריס מתגוררת באילת ועובדת כגננת בגן עירוני, אם לשתיים: אלינור ורונית. גם ענת מתגוררת באילת ועובדת כמורה בבית הספר התיכון גולדווסר, אם לשלושה: מתן, שחר וגאייה

 

גידול התאומות היה  מאוד קשה, הגדולים היו עדיין קטנים בני ארבע ושלוש. קרה לפעמיים, שאחת מהתאומות אכלה פעמיים, במקום אחותה שלא אכלה כלל.

 

עבודה ושגרה

 

בשלב מסויים אייזיק החל לעבוד כאזרח עובד צה"ל בבסיס חיל הים בעיר. כשהתאומות הלכו לגן, וראיתי שירונה מסתדרת היטב. התחלתי לעבוד כסייעת מחליפה בגני הילדים בעיר. אחר כך עבדתי כסייעת קבועה. במסגרת עבודתי יצאתי לקורסים והשתלמויות מטעם מחלקת החינוך של העירייה. בשנת 2002 אחרי שלושים שנות  עבודה יצאתי לגמלאות. בשעות הפנאי אני מבלה עם בני משפחתי ובמועדון 50+ במתנ"ס יעלים,  איני מתנדבת בקביעות אני אוהבת לעזור על פי הצורך, ונהנית  לעזור לאנשים.

 

  • כשהילדים היו קטנים אהבנו לטייל איתם ברחבי הארץ טיילנו לים המלח, לחרמון ולפינות חמד אחרות
  • משפחתו של אייזיק גרה בקריית שמונה. כדי לשמור על קשר משפחתי היינו יוצאים  אל הוריו  בצפון הרחוק, ואל בני משפחתי במרכז הארץ. גם היום אני שומרת על קשר עם אחיותי ונפגשת איתן בפתח תקווה.
  • באחד מביקורינו בקריית שמונה  חדרו מחבלים לעיר היה זה בשנת 1977 אירוע הדמים גבה קורבנות מקרב התושבים עד שלבסוף נהרגו המחבלים בידי כוחות  צה"ל .

אייזיק ואני חיינו יחד 49 שנים, במהלכן היו לנו חיים טובים, עשינו הכל יחד בשיתוף פעולה מלא ובאהבה. לפתע הוא חלה במחלה קשה. הוא נאבק במחלה במשך כשנה, עד שהמחלה הכניע אותו, אייזיק נפטר בשנת 2013. אני מתקשה להאמין ועדיין באבל כבד על מותו. יהי זכרו ברוך.

תשע"ו

 

מילון

מלחמת קדש
ידועה גם בשם 'מלחמת סיני' היא מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל ובין מצרים בשנת 1956 במהלך המלחמה כבש צהל את חצי האי סיני.

בית ספר החקלאי 'מקוה ישראל'
מִקְוֵה יִשְׂרָאֵל הוא בית הספר החקלאי הראשון בארץ ישראל. בית הספר הוקם על ידי קרל נטר בשנת 1870, ממזרח ליפו, דרומית לדרך יפו-ירושלים.

ציטוטים

”" קשטי את עצמך ואל תקשטי אחרים..." שלא נכלה את זמננו בפטפוטי סרק ורכילות. “

הקשר הרב דורי