מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות מאושרת בכפר סבא

רעות וסבתא רבקה
סבתא רבקה בצעירותה
זיכרונות ילדותה של סבתא קרן
נולדתי בחורף מאוד גשום , כשנחל הירקון עלה על גדותיו והציף את הכביש,והשוטרים הבריטיים לא הרשו לאבי לעבור עם אמי היולדת. אבי לא שאל וחצה את הנחל לבית חולים בילינסון בפתח תקווה.
כשהייתי בת שנתיים הכריז דוד בן גוריון על הקמת המדינה. כל התושבים יצאו מהבתים , למרכז המושבה, ורקדו עד אור הבוקר. למחרת בבוקר הייתה התקפה של ערבים על אוטובוס והיו הרוגים. כך התחילה מלחמת העצמאות, עד שהבריטים עזבו את הארץ, והאו"ם החליט לחלק את הארץ ליהודים וערבים. המלחמה הייתה קשה, כל מדינות ערב פלשו לישראל ,לא היה לנו צבא מיומן ולא נשק. ובכול זאת לאחר חודשים עקובים מדם ביקשו מדינות ערב הפסקת אש. אזור הנגב שהיה מיועד לערבים נכבש בסערה על ידי שועלי שמשון עד אילת.
הייתה לי ילדות מאושרת בכפר סבא .הייתי בגן ברכה שבו למדו כל בני משפחתי הגדולים ממני. הייתי חניכת תנועת הנוער העובד והלומד וכשגדלתי נהייתי מדריכה. את מסיבת בת המצווה שלי חגגתי בבית הוריי. כל הכיתה הצטופפה בסלון הקטן. בתחילת הערב שיתפו פעולה, היו חידונים נושאי פרסים אולם כשהגיעו עוגות הקרם הם הפכו לטפטים על הקירות. כמתנת בת מצווה קיבלתי אופניים 'יד שתיים' והייתי מאושרת וגם שעון יד לראשונה בחיי. כל הלילה לא עצמתי עין והסתכלתי בחושך על המחוגים הזוהרים.
 
תמונה 1
המתנות של אותם ימים היו ספרים בעיקר .כשהייתי הולכת למסיבות של בנות מצווה, הבנים היו צריכים ללוות אותי בחזרה הביתה כיוון שגרתי רחוק.
לאחר שלושים ושתיים שנות הוראה פרשתי לגמלאות. היום אני מתנדבת ב "ער"ן" עזרה ראשונה נפשית עונה לטלפונים. שרה כבר שלושים ושתיים שנים במקהלה ומרכזת סניף של האגודה למלחמה בסרטן.
נהנית מהמשפחה הנחמדה שלי, ובייחוד מהנכדים המהממים. אוהבת מאוד חברים, נפגשת איתם ואוהבת טיולים בארץ ובעולם.

מילון

שועלי שמשון
יחידה ממוכנת על גבי ג'יפים של צה"ל בתקופת מלחמת העצמאות.

ציטוטים

”כשהייתי בת שנתיים הכריז דוד בן גוריון על הקמת המדינה.“

הקשר הרב דורי