מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות ונעורים

סבתא ואני
סבתא בצעירותה
חוויות ילדות

נולדתי ארבע שנים לפני קום המדינה, כך שתקופת ילדותי עברה יחד עם שנותיה הראשונות של המדינה. עם הכרזת המדינה פרצה מלחמת השחרור, כילדים ידענו שעלינו להיזהר ולכן שיחקנו תמיד ליד המקלט. המשחקים היו בחצר, שיחקנו במשחקי כדור למשל: מחניים, עמודו, בלורות (גולות) וקלאס. בית הספר היה לא רחוק מהבית, הכיתות היו מאוכלסות בכ-40 תלמידים בכתה ואף למדנו במשמרת שניה (התחלנו ללמוד בשתיים עשרה בצהריים עד ארבע אחרי הצהרים).

תנועות נוער

בגיל הנעורים התחלתי ללכת לתנועת נוער, וכן ניגנתי בתזמורת הנוער של חיפה, שהייתה התזמורת הראשונה בארץ של ילדים ונוער, (ניגנתי בתוף, חצוצרה וכלי עיקרי קלרינט). במסגרת התזמורת נסענו להופעות בערים אחרות בארץ. אני זוכרת הופעה אחת מיוחדת בירושלים בנוכחות נשיא המדינה השני של ישראל – יצחק בן צבי.

בשנים הראשונות של המדינה ימי העצמאות נחגגו במצעדים צבאיים וכל שנה בעיר אחרת. בערב יום העצמאות היו ריקודי עם ברחובות. בגיל 17 התחלתי לימודים באורנים קריית טבעון: מורה לביולוגיה וחשבון. עם סיום לימודיי התחתנתי וכך התחילו חיי הבוגרים.

 

הזוית האישית

נגה כהן: למדתי קצת דברים על סבתא לפעמים היה קצת מביך. היה לי נחמד וגיליתי חשיבות להקשבת הסיפורים של הדור השלישי, בעיקר של סבתא שלי. ולמען הדורות הבאים שיבואו אחרי.

מילון

בלורות
גולות

ציטוטים

”אני למדתי שסבתא ניגנה בתזמורת הנוער. “

הקשר הרב דורי