מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות ומאבק של התמזגות בחברה חדשה

מפגש קשר רב דורי בבית הספר
הזמנה למפגש פתיחה
שינוי של סביבת ילדות והצורך להתערות ולהתמזג עם סביבה חדשה ותנאים שונים

שמי חנן בן יוסף, נולדתי בתל אביב, וגדלתי בדרום תל אביב באחד הרחובות הסמוכים לתחנה המרכזית הישנה, שם חלפו עליי 10 שנותי הראשונות.

הסביבה בה גדלתי כילד עצמאי לחלוטין מעורה בכל מה שקורה בסביבה האורבנית. חונכתי ונדרשתי לבצע עבודות כמו סיוע לירקן ולמוכר הקרח כדי להרוויח דמי כיס. כבר מקטנות הייתי מקובל בחברה וידוע כמי שנותן יד לכל דרישת עזרה.

בגיל 10 עברנו דירה לצפון תל אביב, שזה היום ליד הקריה, שזו צורה שונה של עיר/ רחובות ממה שהכרתי עד כה, כאן היו גינות ליד הבתים שקודם לא הכרתי וסביבה שבה גרו אנשים אמידים יותר. המעבר הזה לבית ספר חדש וסביבה חדשה הצריכו אותי להוכיח מדי יום בבית ספר או בשכונה שאף שבאתי מבית עני יותר אני שווה ויכול להיות כמו כולם והצלחתי להוכיח זאת עין בלימודים ועין בנתינה והייתי מקובל גם כאן (צפון תל אביב) בבית הספר ובשכונה.

וזה הבסיס למה שאני היום כבוגר ואיש מבוגר.

היום אני מתנדב בבית ספר לילדים שבאים ממשפחות קשות יום המתקשים גם בלימודים ובכלל. אני מסיע להם בהקניית ערכים, לימודים וחיזוק הידע האישי והאמונה בעצמם שהם יכולים להגיע להישגים והתערות בחברה. תוך הקניית מקצוע של מכונאות רכב, בחינות סוג והכנה לבגרות. כפי שהיה אצלי.

הזוית האישית

סבא חנן בן יוסף: החוויה שלי כמספר היא להעביר דרך סיפור הילדות, להראות לנכדתי את הבסיס ממנו צמחתי ובעצם את מה שאני עושה היום, חווה ומרגיש ובעצם הפך אותי למה שהנני היום.

פעילות תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר אביטל במרום הגולן

תמונה 1

מילון

מקטנות
מאז שהייתי קטן

ציטוטים

”שהבסיס בא מהילדות וצריך להשקיע כדי לבנות בסיס טוב“

הקשר הרב דורי