מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות והגשמת חלום

בית התפוצות עליזה והבנות.
הישוב בראשיתו.. למרות הקשיים, לא מוותרים
הקמת ישוב חדש, הגשמת חלום.

עליזה אלייזה: סיפור הישוב נעלה

" עָלֹה נַעֲלֶה וְיָרַשְׁנוּ אֹתָהּ, כִּי יָכוֹל נוּכַל לָהּ" / במדבר יג' ל.

נולדתי בשנת 1954, בבית חולים רמב"ם בחיפה. משפחתי עלתה מהודו והתיישבה במעברת קריית אתא. הייתי בת יחידה המון שנים, ולכן הורי פינקו אותי מאוד. בהמשך, נולדו לי שתי אחיות.

בשנת 1973 נישאתי לאייבן. הקמנו את ביתנו בעיר בת ים. נולדו לנו 3 ילדים מקסימים. גידלנו אותם בנחת, ובשנת 1982, התגבש אצל בעלי וחבריו לעבודה, הרעיון להקים ישוב חדש, מעבר לקו הירוק, בשומרון.

הרעיון קרם עור וגידים לאחר מס' שנים, במהלכן, פרצה האינתיפאדה הראשונה, בעקבותיה זנחו את הרעיון מס' חברים. גם אני חששתי מהרעיון לגור במקום מבודד, ללא תשתיות וללא תנאים בסיסיים. בעלי, שתמך והתלהב מרעיון הקמת הישוב ברגע הראשון, לקח אותי למקום והראה לי את החלקה עליה יקום ביתנו העתידי. הרגשתי כאב בלב! הרגשתי שאני נמצאת במקום שכוח אל! מבודד, על פסגת הר, רחוק ממשפחתי והורי האהובים! ובכל זאת… משהו בהתלהבות שלו, נגע בתוכי, ושכנע אותי ללכת אחריו: "לכתך אחרי במדבר, בארץ לא זרועה..".

ואכן, בספטמבר 1988, עלינו לגור בישוב והיינו המשפחה הראשונה שהקימה בית. ההתחלה הייתה קשה… בדידות, הפסקות מים וחשמל באופן קבוע, נסיעה דרך כפרים עוינים ודרכי עפר לא סלולות וחשוכות, זריקות אבנים, עקיצות יתושים, לא היו שירותים כמו: מכולת, דואר, בית כנסת, בית ספר וגני ילדים, תחבורה ציבורית וכו'. נאלצנו לנסוע רחוק בשביל דברים בסיסיים ביותר.

עברו שנים, משפחות רבות עברו לגור בישוב. הישוב הקטן והשומם הפך לפורח ושוקק, ומספק חיי קהילה ותרבות, שירותים נחוצים לטובת התושבים, וגולת הכותרת: בית ספר שהוא אבן שואבת לקהילת הישוב. צלצול ביה"ס גורם לי להתרגש כל פעם מחדש, ומזכיר לי את הלב הפועם של הישוב, וכמובן את דור העתיד הנפלא שגדל כאן.

היום אני שמחה וגאה בביתי, ומודה לבורא עולם שהוביל אותי לכאן! גדלתי את ילדיי בישוב נפלא, ואני גאה לעזור בגידול שבעת נכדיי!

מוקירה אתכם תלמידים וצוות יקר! עשייתכם הברוכה ראויה לשבח!

היו ברוכים! עליזה אלייזה, נעלה.

הזוית האישית

עליזה: כ"כ מרגש לראות תלמידים, "דור שני" בישוב, הלומדים בבית הספר. הישוב בראשיתו היה ריק! מבתים, תשתיות וגם אנשים.. כ"כ משמח לראות ישוב פורח, ילדים מסתובבים, מרגש כ"כ לשמוע את צלצול ביה"ס! מתעדות: מרגש לפגוש את עליזה, שהיא האישה הראשונה שעלתה לגור בישוב. למרות הקשיים, עליזה לא ויתרה, ויחד עם בעלה, הקימה משפחה ובית לתפארת.

מילון

חלום
רצון עז להגשים מטרה עתידית; שאיפה; חזון. "יש לי חלום לנסוע לאנטארקטיקה."

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון “

הקשר הרב דורי