מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בתל אביב

סבתא עדינה
הנכדה עדי
גדלתי בדרום תל אביב, היה לנו בית גדול ומיוחד עם המון עצי פרי ומשק חי.

בית החולים 'הקריה'

גדלתי בדרום תל אביב, היה לנו בית גדול ומיוחד עם המון עצי פרי: לימונים, תפוזים, זיתים ואשכוליות.  בנוסף היה לנו משק חי של תרנגולים ועיזים …
למדתי בבית ספר "ע"ש הבעל שם טוב". אהבתי לשחק בכל מיני משחקים אחר הצהריים .שיחקנו בחבל,גומי, חמש אבנים …וכמובן שגם הייתי עוזרת המון בבית. לפני שהייתי יוצאת לשחק עבדתי ועזרתי לאימי.
כשהייתי בת שש עשרה למדתי ספרות. רציתי להיות ספרית מקצועית ואפילו עבדתי כספרית במספרה מספר שנים.

משפחתי היא ממוצא חלבי סורי. אבי, כשהיה עדיין נער ניסה פעמים רבות לברוח מסוריה לישראל. הוא נתפס ונשלח לכלא הסורי. עד שסוף סוף זכה לעלות לארץ. זה היה מסע קשה ומפרך, אבל ב"ה בדרך נס הוא הצליח להגיע בשלום.

הוא חלם את חלום העליה, מאז שהגיע לביקור בארץ ישראל לפני ה"בר מצווה" שלו.לאחר חגיגת הבר מצווה הוא לא רצה לעזוב ולחזור לסוריה, אבל לא נותרה לו ברירה…. ומאז נרקם בליבו החלום  עד למימושו בפועל.
כשסיימתי את למודי התיכון התחתנתי עם חיים שמריהו. כיום אני חיה, שמחה ומאושרת עם המון נכדים. ואני גאה בהם מאוד.
העשרה
"הקריה הוא שמו של מתחם במרכז העיר תל אביב-יפו המשמש כיום את צה"ל, משרד הביטחון, משרדי ממשלה וגופים ממלכתיים אחרים. הקריה נמצאת בין הרחובות שאול המלך מצפון, הארבעה מדרום, דרך בגין ממזרח ולאונרדו דה וינצ'י ממערב. בחלקו הצפוני של המתחם שוכן בסיס המטכ"ל – מחנה רבין, על שם רב-אלוף יצחק רבין. בשפת היום יום משתמשים בבמונח הקריה כדי לתאר את מחנה רבין". ויקיפדיה
תשע"ו, 2016

 

מילון

בית חולים הקריה בתל אביב
בית חולים ה'קריה' הוא שמו העממי של בית חולים לנשים ששכן בין השנים 1951-1997 בקריה בתל אביב, שמו הרשמי היה 'בית היולדות ע"ש יוסף סרלין'.

הקריה תל אביב
הקריה הוא שמו של מתחם במרכז העיר תל אביב-יפו המשמש כיום את צה"ל, משרד הביטחון, משרדי ממשלה וגופים ממלכתיים אחרים. הקריה נמצאת בין הרחובות שאול המלך מצפון, הארבעה מדרום, דרך בגין ממזרח ולאונרדו דה וינצ'י ממערב. בחלקו הצפוני של המתחם שוכן בסיס המטכ"ל - מחנה רבין, על שם רב-אלוף יצחק רבין. בשפת היום יום משתמשים במונח הקריה כדי לתאר את מחנה רבין.

ציטוטים

”כיום אני חיה, שמחה ומאושרת עם המון נכדים. ואני גאה בהם מאוד.“

הקשר הרב דורי