מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בריחות תל- אביב

לשורשים אין כנפיים, קשר רב דור
שנה טובה מארץ ישראל
למדתי בביה"ס "תחכמוני", המורה שלנו היה לוין קיפניס
רקע כללי  
נולדתי בארץ, בדרום תל אביב בשכונת נווה צדק. אבי הגיע לארץ ב-1920. הוא היה ממקימי ת"א.
 
אבי בנה בניין בין רחוב רוקח לרחוב אמזלג. השכנים שלנו היו נחום גוטמן, ראש עיריית תל אביב – רוקח, משפחת בר-און, אליהו הכהן, שהוא בן דודי, שי עגנון, ומשפחת שלוש, שהיו מבוני השכונה. 
 
למדתי בביה"ס "תחכמוני", והמורה שלנו היה לוין קיפניס  ובהמשך המשכתי בתיכון "|עירוני ה".
אחרי התיכון התגייסתי לחיל השריון. שירתתי בחטיבה 7, גדוד 82 ובגדוד 9, בתור סמל קשר על טנק שרמן ממלחמת העולם השנייה. השתתפתי בכל המלחמות עד מלחמת יום הכיפורים (כולל).
 
תמונה 1
 
 מלחמות
 
בששת הימים השתתפתי בכיבוש הגדה המערבית כולל כיבוש הכותל.(השריון פתח את הדרך לצנחנים לכיבוש הכותל). אני שמשתי כטען קשר ( טען מכניס פגזים לתותח, קשר מקשר בין צוות הטנק וגם עם האנשים בחוץ). במלחמת ששת הימים הגיוס נעשה דרך שידור סיסמאות ב"קול ישראל". הסיסמה ליציאה למלחמה הייתה "סדין אדום" התקופה הייתה תקופת חרדה בארץ, אבל אז, מונה רב אלוף משה דיין לשר הביטחון והמורל זינק לשמים. מהגדה המערבית הקפיצו את גדוד השריון שלנו לרמת הגולן והשתתפנו בקרבות לכיבושו של הגולן. 
 
ילדות ושירות צבאי
 
 בילדותי שיחקתי במשחקי רחוב- מחנים, כדורגל, קלאס, מחבואים קופסא(בננה). יצאנו לטיולים ברגל ובטרמפים, "חרשנו" את כל הארץ. בגיל 14 עלינו למצדה דרך שביל הנחש. בסיום תיכון התגייסתי לחיל השריון. עם השחרור שלי עבדתי בחברה שהייתה שייכת ל"מוסד" (חברת קש שעסקה בחלקי חילוף ובמסחר עם כל העולם). אחרי שנים הקמתי חברה ליבוא חלפים לרכב. 
 
 
תמונה 2 
גמלאות
 
 ביציאתי לגמלאות מכרתי את החברה ונכנסתי לעבודה בחברה שאשתי נהלה, חברה ליבוא מותגים יוקרתיים, כגון ביגוד ודברי עור. אחרי שנים אשתי חלתה במחלת הסרטן עכב עישון מופרז, ונפטרה תוך זמן קצר מאוד. מאז אני מטופל ע"י בנותי הנפלאות, חברים ומשפחה. אני לומד במכללת הגמלאים, ועוזר במועדון ניצולי השואה. בשנה האחרונה הצטרפתי לקשר הרב דורי, שלדעתי זה פרויקט מעולה, ובפרויקט פגשתי את סיני ומעיין החמודים, ובכלל כל הפרויקט מתנהל ע"י בתיה, שאין כמוה.

מילון

נווה צדק
נווה צדק היא השכונה היהודית הרשמית הראשונה מחוץ לתוואי חומות העיר יפו .

ציטוטים

”בתל אביב של פעם פגשנו אנשים שהשפיעו רבות על מדינת ישראל “

”למדתי בביה"ס "תחכמוני", והמורה שלנו היה לוין קיפניס “

הקשר הרב דורי