מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בעיר ובקיבוץ

מיקה וסבא מתעדים
שלושה דורות
לעבור מן העיר לקיבוץ, התחלה חדשה

נולדתי ביפו, בשנת 1950, להורים שעלו לארץ מבולגריה. אבא שלי עלה בשנת 1947, בעלייה בלתי חוקית.

אמא שלי עלתה גם מבולגריה בעליה החוקית הראשונה. באותם ימים לא היה שפע והמדינה הייתה עדיין בחיתולים והמזון חולק בהקצבה. ההורים שלי  התחילו כזוג במושב גינתון עם חלוף השנים, עברו לגור ביפו (בירת הבולגרים בארץ). נולדתי אני (שבתאי), הבכור במשפחה ואחרי נולדו זוג אחיות תאומות (זיוה ורבקה).

בשלהי שנות החמישים הוריי התגרשו ואנו הילדים נשלחנו לחיות כילדי חוץ בקיבוצים. אני נשלחתי לקיבוץ בארי ואחיותיי לקיבוץ קדמה והשנייה לגלאון. לאחר מכן עברו לנצר סרני ולקיבוץ משמר השרון.

הייתי בקיבוץ בארי שם עברה עליי ילדותי. לאחר מספר שנים חזרתי לעיר יחד עם אמא שלי ואחיותיי. בהמשך התגייסתי לצה"ל בשנת 1968, שנה לאחר מלחמת ששת הימים. לאחר הטירונות  הוצבתי ביחידת תותחנים בגדוד 404. במהלך השירות שהיה לאורך תעלת סואץ השתתפתי במלחמת ההתשה עד השחרור מהצבא. שמונה חודשים לפני השחרור יצאנו להקים גדוד חדש בצה"ל, עם גמר הקמת הגדוד  הכרתי את אשתי-רבקה  וכל השאר היסטוריה…

 

 

הזוית האישית

בתוכנית הקשר הרב דורי, שהיתה יוזמה ברוכה של סימי פרץ מנהלת בית הספר והמנחה מיטל בוסקילה ולהן תודות ענקיות. כל המיזם הזה חוויתי ומחבר את דור ההמשך הנכדים. התוכנית פותחת פתח לעבר של סבא וסבתא וחושפת דברים שלא הכרנו עד היום. המיזם הזה משאיר את הזכרונות ומעשיר את הידע על המשפחה. ואין מה להגיד חוץ מתודה על שהיתה לנו את הזכות להיות בקשר הרב דורי.

מילון

פרימוס
כלי חימום המופעל על ידי נפט

ציטוטים

”"הפלוגה חטפה אש נ"ס בטמפו" משפט מתוך שירו של שלמה ארצי.“

הקשר הרב דורי