מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בנחלאות

שרה ניר ואיתמר
שרה ניר ואיתמר
נקראתי שרה על שם סבתי

שמי שרה, נולדתי בירושלים בשכונת נחלאות בתאריך 1.4.1940. שרה זה השם של סבתא שלי, בגללה קוראים לי שרה.

למדתי בגן ובבית ספר רק של בנות. היה בחצר עץ תות והיינו קוטפים. הייתי טובה במחניים, כדורגל, כדור עף וקפיצה בחבל. הייתי ילדה אמצעית במשפחה. ילדה חמישית. היינו 11 נפשות והרגשתי טוב מאוד. עבדתי בגיל צעיר וקניתי אופנים וכלב, משהו שלא היה לאף אחד.

גרתי בנחלאות עד גיל עשרים ועברתי לקרית יובל. התגייסתי לצבא. הייתי בחייל האוויר, שירתי כפקידה של קצין בנוי. אני  היחידה מהבנות במשפחה שהתגייסה. הכרתי את בעלי בצבא והתחתנתי אתו בשנת 1969. אחרי תקופה אני ובעלי עברנו לעמינדב. מאז שפרשתי מהעבודה בגיל 54 התחלתי לנסוע לח'ו"ל, לכל אירופה. המנהגים המשפחתיים שלנו הם חגיגות יום הולדת של הנכדים ושל המשפחה, בימי שישי אנחנו עושים קידוש ואוכלים כל המשפחה יחד.

הזוית האישית

שרה גד השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי ניר ארד ואיתמר לוסקי. התכנית נערכה בבית הספר עין הרין בעין כרם, התשע"ט.

מילון

נחלאות
הוא כינוי לגוש של שכונות ותיקות בלב ירושלים, שנבנו בין הרבע האחרון של המאה ה-19 לאמצע המאה ה-20. רוב השכונות מרוכזות בין הרחובות אגריפס ובצלאל, ומיעוטן מגיע עד רחוב יפו מכאן ושכונת בצלאל מכאן. רובן בנויות במתכונת שכונות החצר האופייניות לבנייה היהודית הקהילתית של אותה תקופה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עבדתי בגיל צעיר וקניתי אופנים וכלב, דברים שלא היה לאף אחד“

הקשר הרב דורי