מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות במוסררה

סבא ואני
תמונות מחגיגת בר המצווה שלי
סיפורו של סבא מאיר

אני מאיר אדרי בן אליס ודוד נולדתי בשנת 1950. עלינו ארצה בשנת 1951.

עלינו ממרוקו מהעיר קזבלנקה, אבא אמא סבתא שתי אחיות ושני אחים והאחות השלישית עלתה בשנת 1947 עם דודתי ודודי כי לא היו להם ילדים. הגענו לצרפת ובצרפת היינו במחנה עליה אמא ואבא היו פעילי עליה. הגענו  לארץ למחנה עתלית משם עשו מיון ושלחו אותנו למושב. לאחר זמן מה עברתי לגור בירושלים בשכונת מוסררה אצל הדודים שעלו ארצה יחד עם אחותי, זה היה לפני ליל הסדר הצטרפו אלינו גם משפחת רווח וזאב בשכונת מוסררה.

תמונה 1
תיק התפילין שקבלתי לבר המצווה

תמונה 2

 

את ילדותי ביליתי שם עם קולות היריות של הירדנים. החיים היו קשים באותה תקופה. ההורים עברו להתגורר גם בשכונת מוסררה, אמי עבדה במועדון תקוותנו היא היתה כמו אמא של כל תושבי ילדי מוסררה. לאבא היתה חנות והוא עבד כטכנאי אלקטרוניקה ליד בית חולים הצרפתי.

בשירות הצבאי הייתי חבלן ולאחר שהשתחררתי עבדתי בצה"ל כאזרח במשך 38 שנים. עבדתי כמכונאי רכב ולאחר מכן הייתי אחראי מחסן חלקי חילוף של רכבים.

יצאתי לפנסיה מוקדמת והיום אני מטפל בנכדים.

הזוית האישית

עמית תורג'מן: נהניתי מהמפגשים המשותפים עם סבא בבית הספר ולמדתי על עברו.

מילון

מוסררה
היא שכונה בירושלים הגובלת בשכונות מאה שערים ומסעודיה בצפון, מגרש הרוסים וכיכר ספרא במערב, הרובע הנוצרי והרובע המוסלמי בדרום, ומזרח ירושלים במזרח. השכונה כוללת כ-860 בתים, מהם 350 נבנו בשנות ה-1950 בעוד השאר הם בתים ערביים מן התקופה הקודמת. שטח השכונה כ-160 דונם ומספר התושבים בה בעשור הראשון של המאה ה-21 הוא לערך 4,500. (וויקיפדיה)

ציטוטים

”את ילדותי ביליתי שם עם קולות היריות של הירדנים. החיים היו קשים באותה תקופה“

הקשר הרב דורי