מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בבני ברק

בר ורבקה בצוות בתכנית
ריח הלחם מלווה אותי עד היום
חוויות ומשחקים בחבורה של השכונה

משפחתי הגיעה לארץ מפולין לפני המלחמה והיו בין המתיישבים הראשונים בבני ברק והקימה מאפייה בין הראשונות בבני ברק. הסתובבתי הרבה במאפייה בתור ילדה, וריח הלחם מלווה אותי עד היום. גדלתי מהגן ועד סוף התיכון בגן ובבית הספר של מזרחי, שבו למדנו בנות לחוד ובנים לחוד. המפגשים היחידים שהיו בין הבנים לבנות היו בתנועה בבני עקיבא. אבל זה לא מנע מאיתנו כילדים להתחבר לחבורה עם ילדים חילוניים שגרו באותה שכונה.
 
בתור ילדה רציתי להצטרף לחבורה שהייתה חבורה של  בנים וכללה גם את אחי, שהיה מנהיג החבורה. שכנעתי חברה להצטרף יחד איתי לחבורה. היינו חייבות להוכיח את עצמנו שיחקנו כדורגל, שיחקנו ג'ולות, טיפסנו על עצים, שיחקנו משחקי חברה, עשינו משחקי קונדס, ועוד. כמובן שבני ברק של אז לא הייתה בני ברק של היום, הסתובבתי יחפה ובמכנסי ספורט קצרים מכיוון שבני ברק הייתה ליברלית יותר מהיום, ולמעשה רוב ילדי החבורה היו בעצם חילוניים. היום דבר שכזה אינו אפשרי בבני ברק.
 
יום אחד הגיע לשכונה ילד בלונדיני עם עיניים ירוקות, והצטרף לחבורה. לא זכור לי בדיוק מדוע רבתי איתו, אבל הלכנו מכות, וכמובן שהוא היה חזק ממני, כי הייתי קטנה ממנו וגם בת. ומה עשיתי? נשכתי אותו וברחתי. וכמובן שהילד הגיע לבית הוריי בתלונה, הוריי כעסו אך יצאתי בשלום מהעניין. וכמובן שבהמשך הדרך החבורה נשארה כחבורה ואני הייתי צריכה להמשיך להוכיח שאני שווה בין שווים. אנחנו בקשר עד היום. 
 
תמונה 1
 
בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר הלל ברמת גן 
תמונה 2

מילון

שטריימל
כובע של אדם דתי

ציטוטים

”"החיים יפים כדאי לכם לחיות" “

”"רק מי שעובד קשה משיג את מטרותיו בחיים"“

”"לכי תמיד בהרגשה שאת שווה בין שווים" “

הקשר הרב דורי