מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בבאר שבע

סבתא פנינה ונכדתה חני
סבתא פנינה ונכדתה חני במנהרות הכותל
בבית שלהם בבאר שבע היו להם שני חדרים. אבל לא היה להם מספיק מקום בבית.

שמי חנה אלעל  ואני רוצה לספר על סבתא שלי, פנינה שלום. שם המשפחה של סבתא לפני שהתחתנה היה רחמני. ההורים שלה הם רחל ויהושוע ז"ל רחמני.

סבתא נולדה בבאר שבע. בבית שלהם בבאר שבע היו להם שני חדרים. אבל לא היה להם מספיק מקום בבית למיטות עבור הילדים, ולכן חלק מהם ישנו גם על מזרנים שפרשו בכל לילה על הרצפה. לסבתא  6 אחים ואחיות, משה ,דין, פלורה, יצחק, אבנר ואביבה.

המשחקים שסבתא פנינה שיחקה  בילדותה היו קלאס, גומי, חבל וחמש אבנים. העונשים שקיבלו בעבר, היה לסדר את החדר ואת הצעצועים. והממתק היחיד שהם היו מקבלים היה ארטיק שהם הכינו לבד בבית.

אביה, יהושע,  היה דואג לתפילות בבית הכנסת. ומגיל חמש סבתא אהבה ללכת עם אביה לבית הכנסת. סבתא מגיל צעיר אהבה לקרוא ספרים בשעות הפנאי, ואהבה גם להיות עם אמה במטבח וללמוד לבשל.

סבתא שלי למדה בבית ספר יוסף. היא אהבה ללמוד חומש, משנה, תורה, חשבון וחסידות. התלבושת הייתה חולצה תכלת וחצאית כחולה.

סבתא הכירה את סבא בחתונה של אחת הדודות. סבתא פנינה התחתנה בגיל 21. החתונה נערכה בבני ברק. והם עברו לגור בלוד. לסבתא יש 8 ילדים, 5 בנות ו-3 בנים.

המצווה החשובה שהמשפחה של סבתא מצטיינת בה הוא כבוד בית הכנסת וקיום בהידור של המצוות שבין אדם לחברו. סבא שלי עבד בבית הכנסת בתור גבאי וסבתא עבדה בבית. סבתא שלי מאוד אוהבת לארח בחג הפסח ובחג הסוכות. בשעת לחץ וקושי סבתא נעזרת בסבא והוא תומך בה. סבתא אוהבת מאוד את ספריית הקודש, וזה הדבר היקר לליבה בבית. סבא וסבתא אוהבים לצאת עם הילדים לטיולים ברחבי הארץ. סבתא אוהבת מאוד שכל המשפחה מתאספת ואוכלים ביחד לעיתים קרובות.

הבית של סבתא תמיד מסודר ומאורגן, סבתא לא אוהבת בלגן, הכול מסודר.

ואני חייבת להגיד שסבתא אלופה בבישולים ואפית עוגות ועוגיות מיוחדות.

תמונה 1
המאפים שהכינה סבתא באחד המפגשים

המאכל שאני הכי אוהבת, שהיא מכינה זה  לחם פרינה וקוסקוס. המאכל שהיא אוהבת להכין זה קוסקוס לנכדים.

הזוית האישית

אהבתי מאוד את התכנית ואת המפגשים עם סבתא. שלכם, חנה אלעל.

מילון

לחם פרינה
לחם שמרים מרוקאי שאפשר לאכול עם ממרח או סתם כך, והכי טעים לטבול ברוטב. אפוי על חלוקי נחל

מצוות שבין אדם לחבירו
מצוות שבין אדם לחברו הן מצוות שהתורה מצווה בהן על עשיית מעשה כלפי אדם אחר, על מנת להסדיר את ההתנהגות החברתית שבין בני האדם. בניגוד למצוות שבין אדם למקום שבהם האדם מצווה בהם לעשות מעשים כלפי הקב"ה, ואין בהם הנאה לחברו.

ציטוטים

”אני שמחה לארח את ילדיי ונכדיי ולחוות ביחד את ההווי המשפחתי.“

הקשר הרב דורי