מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי השניה

רבקה בצעירותה
רבקה
משחקים של פעם

עלינו לארץ בשנת 1950 הייתי ילדה קטנה בת ארבע, אני לא זוכרת כלום. שמעתי סיפורים מההורים, שחיינו בשכנות טובה מאוד עם הערבים והם היו עוזרים לאמא שלי כאשר אחד הילדים חולה. לפעמים גם היו מביאים לאמא שלי תמרים וגזר בכדי להאכיל את המשפחה כי המצב היה קשה ולא היה לנו תמיד אוכל.

כשעלינו לארץ נתנו לנו צריף בבאר יעקב במעברה ואוכל בתלושים לפי מספר נפשות. אבא עבד קצת בפרדס בקטיף ואמא טיפלה בנו. כשגדלו אחים שלי הם תחילו לעבוד קצת וחלק למדו מקצוע.

לאחר מכן, העבירו אותנו למעברה ברמת גן. גרנו שם מספר שנים. בתקופה הזאת חלק מהאחים שלי התחתנו. אחרי המעברה העבירו אותנו לשיכונים גם ברמת גן ועד היום אנחנו גרים ברמת גן.

 רבקה בוחיניק בילדותה בגן הילדים

תמונה 1

במהלך ילדותי בבאר יעקב וברמת גן  המשחקים שהיו מקובלים הם: קלס,קפיצה בחבל וחמש אבנים. אהבתי במיוחד את משחקי הקלס וחמש האבנים. בשעות הפנאי הכנתי שיעורים ואחרי זה עזרתי לאמא כי היינו משפחה גדולה ותמיד היה מה לעשות. היום אני יודעת שילדים משחקים כדורגל במחשב מעבר לזה הם עסוקים בשיעורים ובחוגים. ההבדל בין המשחקים של היום ושל פעם הוא, שאז היו תמיד קרובים לבית ולהורים והיום הכול רחוק ומחוץ לבית. הייתי רוצה ללמד את נכדי את משחק חמש אבנים.

משחק חמש אבנים: תיאור המשחק:

1)לוקחים חמש אבנים בגדלים שווים.

2)זורקים אותם אל הרצפה.

3) לוקחים אבן אחת ביד זורקים למעלה ותוך כדי מרימים מהרצפה עד שאוספים את כל האבנים.

מילון

חמש אבנים
חמש אבנים הוא כינוי לחמישה עצמים קטנים ומרובעים, המשמשים לסוג של משחק ילדים הדורש זריזות ידיים ומיומנות בזריקה ותפיסה של חמש אבנים. המשחק מותאם לשחקן יחיד או לזוג שחקנים או יותר. מקור המשחק הוא ככל הנראה בהודו, שם הוא מוכר תחת השם גִיטֶה

ציטוטים

”חיינו בשכנות טובה מאוד עם הערבים והם היו עוזרים לאמא שלי כאשר אחד הילדים חולה“

הקשר הרב דורי