מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי בשכונת בית ישראל

ליאור ואני בבית הספר
פורים 1955, אני עומדת מצד שמאל
סיפורה של אסתר דוינו

נולדתי בישראל, בירושלים בשכונת בית ישראל.

"בית ישראל היא שכונה חרדית בצפון ירושלים מצפון לשכונת מאה שערים. השכונה תחומה בין הרחובות מאה שערים, שבטי ישראל, שמואל הנביא, ויואל. השם "בית ישראל" נלקח מהפסוק ביחזקאל, ל"ו, י': "וְהִרְבֵּיתִי עֲלֵיכֶם אָדָם כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל כֻּלָה וְנוֹשְׁבוּ הֶעָרִים וְהֶחֳרָבוֹת תִּבָּנֶינָה". לפי המסורת שימש מקום השכונה בימי בית המקדש השני לשפיכת הדשן, היא פסולת הקורבנות שנותרה לאחר הקרבת הקרבנות בבית המקדש". (ויקיפדיה)

גרתי בשכונה זו עד גיל 18, קיבלתי פטור מהצבא מאחר וגדלתי בבית מסורתי.

חוויתי לימודים מהנים בבית ספר כי"ח אליאנס אהבתי ספרות, היסטוריה, מוזיקה וספורט. בבית הספר היסודי ובתיכון נהגנו להעביר ספר זיכרונות בסוף שנת לימודים ובו נכתבים זיכרונות של חוויות שעברו במשך השנה הרבה ריגושים בין החברות הייתה אחדות, אהבה, שובבות ולעיתים "עבר את הגבול".

תמונה 1

חנוכה בילדותי

גרנו בשכונה דתית והמנהג היה להדליק חנוכייה עם שמן ופתילים ולהניח בעדן החלון. הוריי נהגו להכין ארוחה חגיגית והייתה אווירה שמחה.

פורים 1955, אני עומדת מצד שמאל

תמונה 2

הזוית האישית

אסתר: למדנו לעומק אחת על השנייה, היה מעניין מאוד ללמוד. חווינו ביחד את ההרגשה הטובה, החיבור היה טוב ותרם לסיפוק רב בידיעותינו אחת על השנייה.

מילון

שכונת בית ישראל
בית ישראל היא שכונה חרדית בצפון ירושלים מצפון לשכונת מאה שערים. השכונה תחומה בין הרחובות מאה שערים, שבטי ישראל, שמואל הנביא, ויואל. השם "בית ישראל" נלקח מהפסוק ביחזקאל, ל"ו, י': "וְהִרְבֵּיתִי עֲלֵיכֶם אָדָם כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל כֻּלָה וְנוֹשְׁבוּ הֶעָרִים וְהֶחֳרָבוֹת תִּבָּנֶינָה". לפי המסורת שימש מקום השכונה בימי בית המקדש השני לשפיכת הדשן, היא פסולת הקורבנות שנותרה לאחר הקרבת הקרבנות בבית המקדש.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”בין החברות הייתה אחדות, אהבה, שובבות ולעיתים "עבר את הגבול".“

הקשר הרב דורי